Min kæreste og jeg har været sammen i to år, og sammen har vi et barn på 1 år, og han har to teenagere fra et tidligere forhold.
I starten af vores forhold kom hans temperament og humørsvingninger ikke til syne. Men det gør det nu, og jeg har svært ved at håndtere det 
Jeg fundere over om det er fordi han først følte sig komfortabel nok til at være sig selv efter den lyserøde sky havde lagt sig, og dermed viser sit sande jeg.
Han fortæller at han altid har haft temperament, og han siger at han er blevet bedre til at beherske det i dag end før vi mødte hinanden.
Han snerre af mig, hidser sig op over ingenting, taler utroligt grimt (han kalder ikke mig for skældsord), men bander ufatteligt meget. "Det har jeg jo lige sagt til dig for helvede". Han flipper udover min kat (som han i starten synes var sød), og tager fat i ham og skælder ham ud uden at gøre ham fortræd, hvis han lige går ind i soveværelset. "Fuck nu af med dig, din pis kat." 
Hans store børn bander også, og får af vide at det skal de ikke. Jeg synes det er en anelse dobbeltmoralsk når han selv gør det. Jeg ved godt at man må ting som voksen, but still.. Gad vide hvordan vores fælles barn kommer til at snakke? Vokse op med at man tager hårdt fat i katten? 
Hvis hans store børn har lavet narrestreger - bliver der råbt af dem. Hvor jeg måske er tilhænger af en lidt mere pædagogisk tilgang.
Det har gået op og ned imellem os lige siden halvvejs i min graviditet, og vi får os også nogle gode snakke ind i mellem hvor han lover at tingene bliver bedre. Vi var sågar i parterapi, hvor jeg havde håbet på at vi kunne komme til bunds i problemerne. Altså komme dybere bag, og finde ud af hvorfor hans lunte er så kort, men nej.. Ingen forklaring
Så mit spørgsmål går nok på - kan hans temperament mon forbedres???
Jeg er efterhånden ved at give op. Jeg synes ikke at vores lille barn skal vokse op i sådan et usundt forhold.