Anonym skriver:
Hej herinde.
Jeg er nyligt diagnosticeret med skizofreni.
Jeg er også optaget på pædagog studiet.
Jeg er bare bekymret for, om jeg kan klare studiet, da jeg har hørt at der er rigtig meget gruppe arbejde. Og jeg lider af både negative og positive symptomer som det er lige nu. Er for 2 uger siden startet på medicin, jeg får en lille dosis som ikke har haft effekt endnu.
Jeg er en meget lukket person og jeg taler stort set ikke med andre end mit barn, mand og mine forældre. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det, men jeg har viljestyrke og så er jeg en gennemsnitselev fordi jeg knokler mere end andre for at få et gennemsnitlig resultat.
Er det overhovedet muligt og forsvarligt at tage sådan en uddannelse? Jeg vil give det et forsøg i hvertfald. Jeg har ikke andre muligheder pt, og vil også gerne have min uddannelse . Og jeg var i gang med en anden uddannelse inden jeg blev udredt, så jeg har været i gang med at studere tidligere. Men for at være ærlig jeg har ikke noget i mod at skulle gå hjemme på , eftersom at jeg har haft det meget skidt og var nødt til at droppe min forrige uddannelse. Men det virker ikke som om det er en løsning at gå hjemme og dangere den af. Vi har heller ikke råd til kun at have 1 indtægt.
Jeg tænker du skal mærke godt efter. Jeg er pædagog i 0-6 års området og som pædagog er du hele tiden i frontlinjen, man kan ikke gemme sig. Det tætte forældre samarbejde er så vigtigt, de sjove samtaler, de nemme samtaler, men også de svære samtaler hvor det er dig der skal være rolig og løse svære situationer.
Vi løber stærkt og arbejdsdagen er aldrig hvad du troede da du gik hjemmefra. Jeg elsker det spontane og foranderlige i min hverdag. Men det kræver også styrke til at stå i mod.
Man giver hele tiden af sig selv, kollegaer, forældre og børn forventer noget af dig.
Jeg husker studiet som et langt gruppearbejde, spændende samtaler med mine medstuderende og gode diskutioner hvor vi blev dygtigere og mere nysgerrrige på mennesker.
Pædagog er et skønt fag med mennesker omkring en hele tiden.