Barn nr. 3 eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
7 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2020

Anonym trådstarter

Nøj hvor er jeg bare meget i tvivl!

På den ene side, nyder vi at de to andre børn er blevet større og kræver mindre og at vi kan mere og mere egoistisk, men samtidig kan jeg bare heller ikke helt affinde mig med, at jeg er færdig med at få børn.

Hvordan pokker ved man det?

Får man en helt sikker følelse når man ved at man er færdig med at få børn? Eller vil man altid være i tvivl?

Der vil jo være lidt aldersforskel til de andre, på 10 og 4 (mest til den store)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2020

God-mor

Anonym skriver:

På den ene side, nyder vi at de to andre børn er blevet større og kræver mindre og at vi kan mere og mere egoistisk, men samtidig kan jeg bare heller ikke helt affinde mig med, at jeg er færdig med at få børn.

Får man en helt sikker følelse når man ved at man er færdig med at få børn? Eller vil man altid være i tvivl?

Der vil jo være lidt aldersforskel til de andre, på 10 og 4 (mest til den store)

Vi har det på samme måde herhjemme. Vi er meget i tvivl. Vi har to børn på 7 og 3. Vi har hus med kun to børneværelser, så vi mangler et værelse. Så følger med 

Anmeld Citér

14. august 2020

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Vi har det på samme måde herhjemme. Vi er meget i tvivl. Vi har to børn på 7 og 3. Vi har hus med kun to børneværelser, så vi mangler et værelse. Så følger med 

Haha også her, så ved ikke om det også er en dealbreaker..

Anmeld Citér

14. august 2020

Lala

Profilbillede for Lala

Vi har ét barn, og jeg har aldrig nogensinde været i tvivl: Vi skal ikke have flere. Jeg synes, at livet er nemmere med ét, og glæder mig over, at jeg aldrig skal skifte ble og den skal på endnu et barn.

Men det kommer jo an på, hvad man synes er vigtigst 

Jeg har i høj grad savnet det liv, jeg havde før vi fik barn, og efter som jeg gradvist får min frihed tilbage, vil jeg ikke miste den endnu engang. 

Anmeld Citér

14. august 2020

God-mor

Anonym skriver:

Haha også her, så ved ikke om det også er en dealbreaker..

Alternativt skal man bygge til, men så bliver det også bare virkelig omfattende og endnu dyrere end det er i forvejen med børn. Har mine betænkeligheder Men overskuddet har vi. Det tror jeg er det man skal prøve at mærke efter om man har. Vi har aftalt at det skal besluttes indenfor 2 år

Anmeld Citér

14. august 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker du skal overveje om det er fordi i virkeligt ønsker et barn mere eller om det mere er at du har det svært med at æra er slut.

Man kan sagtens være vemodig over ikke skulle at have flere børn selvom man ikke ønsker flere børn - simpelthen bare fordi man så har oplevet ting for sidste gang og nu går ind i en ny fase af livet.

Jeg har selv være vemodig og tænkt om det her virkeligt var sidste gang - man skiftede en ble - fejrede en x års fødselsdag osv. Men når jeg satte mig ned og overvejede så var det meget klart at jeg ikke ønskede et barn mere, men alligevel havde det svært med beslutningen om ikke at skulle have flere. Det er ikke praktiske ting, der holder os fra at få flere børn, men når vi virkeligt mærker efter så er dem vi har dem vi skal have.

Ved ikke om det giver mening - men indimellem kan det være svært at ting slutter og selvom man ikke ønsker de fortsætter. 

Anmeld Citér

15. august 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Jeg ville også kun have to, men jeg endte med seks. Den ældste er 12.5 og den yngste 4.5. Vi er nu færdige med at få børn, og det kan jeg mærke med 100% sikkerhed, jeg kan stadig godt savne tanken om en baby osv. men nej.

jeg sys også min yngste er “for stor” til at jeg vil starte forfra med vågne nætter, bleer osv.

Anmeld Citér

15. august 2020

StjerneFrø

drabo skriver:

Tænker du skal overveje om det er fordi i virkeligt ønsker et barn mere eller om det mere er at du har det svært med at æra er slut.

Man kan sagtens være vemodig over ikke skulle at have flere børn selvom man ikke ønsker flere børn - simpelthen bare fordi man så har oplevet ting for sidste gang og nu går ind i en ny fase af livet.

Jeg har selv være vemodig og tænkt om det her virkeligt var sidste gang - man skiftede en ble - fejrede en x års fødselsdag osv. Men når jeg satte mig ned og overvejede så var det meget klart at jeg ikke ønskede et barn mere, men alligevel havde det svært med beslutningen om ikke at skulle have flere. Det er ikke praktiske ting, der holder os fra at få flere børn, men når vi virkeligt mærker efter så er dem vi har dem vi skal have.

Ved ikke om det giver mening - men indimellem kan det være svært at ting slutter og selvom man ikke ønsker de fortsætter. 

Hvor har du bare ret. Jeg har længe været i tvivl om jeg ønskede en 3’er, men når jeg læser det du har skrevet, er det meget tydeligt for mig, at det nok mere er vemod over aldrig at skulle opleve en graviditet, scanning og fødsel igen og ikke ønsket om et barn mere. 
Så tak for det ������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.