Indslag (ikke sang) til konfirmation - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.933 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2020

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Jeg har brug for lidt inspiration til et indslag til en konfirmation. Det er vores nevø, som skal konfirmeres. 
Hans interesser er GTA på PlayStation, styrketræning, venner og seje/hurtige biler.

Sidste år blev hans søster og fætter konfirmeret - der skrev vi en tale på “Fortnite’sk” til fætter og et eventyr til søsteren, så forventerninger er høje hos konfirmanten 

Håber I kan hjælpe! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2020

Tommelise

Hvad med en Kahoot-quiz ?

Anmeld Citér

13. august 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

vi var til en konfirmation hvor der var en quiz som faderen havde lavet. Han læste et spørgsmål om konfirmanden højt fx hvilken dag går X til fodbold.... så skulle konfirmanden vælge en gæst som hun troede kunne svare på spørgsmålet. gættede gæsten rigtig vandt hun 100 kr, var svare forkert vandt hun self ikke noget - der var 15 spørgsmål.... i kan jo vælge slikposer eller noget andet som gevinst.. det var ret sjovt

Anmeld Citér

13. august 2020

MorTil3+

Til vores søns konfirmation her om halvanden uge ved jeg at faster laver noget diasshow, hun har i hvert fald samlet en masse billeder af ham og hun skal bruge en projekter, så jeg glæder mig til at se hvad det ender ud med.

Anmeld Citér

14. august 2020

Loa

Jeg tænkte også en quiz, enten som kahoot eller i papir form. Tip en 13'er om konfirmanden.

Men som en anden skriver længere oppe, så lyder det ret sjovt med noget hvor konfirmanden selv kan vinde noget, og ligesom skal være aktivt deltagende i quizzen.

Anmeld Citér

14. august 2020

serinasmor

Jeg var engang til konfirmation hvor konfirmand og mor skulle dyste om hvem der var bedst til forskellige ting...

Det var en pige:

Den første var hvem kan hurtigst tage kjole på ...
uflaterende kjoler fra genbrug - mors med knapper og konfis med lynlås ... mor skulle desuden have grillhandsker på

2: hvem er bedst til at barbere (ben i dette tilfælde) 
i ballon til hver - barberskum og ny dyrere skraber til konf - barberskum og slidt billig skraber til mor

3: hvem er hurtigst til at piske flødeskum 
alm piskeris (og evt sødmælk) til mor og pisker med drejehåndtag til konf. 

og til den her konfirmation ville jeg måske gøre noget lignende: 

Skjorte og slips til far - skjorte og butterfly med elastik til konf

barbering er egentlig fin

hvem løfter først 20 gange 
(1 kg til konf - åndssvagt tung til far) 

hvem kører hurtigst : racerløb med fjernstyrede biler ... en laaaaaangsom en til far og en hurtig en til konf ...  (lån jer evt frem)

hvis I er friske på det - kan det evt blive en del af gaven - og præmien til konf være en tur i racerbil eller lignende

Anmeld Citér

14. august 2020

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
serinasmor skriver:

Jeg var engang til konfirmation hvor konfirmand og mor skulle dyste om hvem der var bedst til forskellige ting...

Det var en pige:

Den første var hvem kan hurtigst tage kjole på ...
uflaterende kjoler fra genbrug - mors med knapper og konfis med lynlås ... mor skulle desuden have grillhandsker på

2: hvem er bedst til at barbere (ben i dette tilfælde) 
i ballon til hver - barberskum og ny dyrere skraber til konf - barberskum og slidt billig skraber til mor

3: hvem er hurtigst til at piske flødeskum 
alm piskeris (og evt sødmælk) til mor og pisker med drejehåndtag til konf. 

og til den her konfirmation ville jeg måske gøre noget lignende: 

Skjorte og slips til far - skjorte og butterfly med elastik til konf

barbering er egentlig fin

hvem løfter først 20 gange 
(1 kg til konf - åndssvagt tung til far) 

hvem kører hurtigst : racerløb med fjernstyrede biler ... en laaaaaangsom en til far og en hurtig en til konf ...  (lån jer evt frem)

hvis I er friske på det - kan det evt blive en del af gaven - og præmien til konf være en tur i racerbil eller lignende

Der blev lavet noget lignende til min datters konfirmation, her skulle hun dog dyste med forskellige gæster, husker at hende og jeg dystede om hvem der var hurtigst til at lægge sengetøj på, hun fik en junior dyne med junior betræk og jeg fik en voksen dyne med betræk  hun dystede med sin bedstemor om hvem der hurtigst kunne sende en sms, bedstemor er ikke så mobil smart og hun havde ikke hendes briller på, det var mega sjovt 

Anmeld Citér

14. august 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvad med en Kahoot-quiz ?

Super ide! Tak for forslaget 

Anmeld Citér

16. august 2020

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

vi var til en konfirmation hvor der var en quiz som faderen havde lavet. Han læste et spørgsmål om konfirmanden højt fx hvilken dag går X til fodbold.... så skulle konfirmanden vælge en gæst som hun troede kunne svare på spørgsmålet. gættede gæsten rigtig vandt hun 100 kr, var svare forkert vandt hun self ikke noget - der var 15 spørgsmål.... i kan jo vælge slikposer eller noget andet som gevinst.. det var ret sjovt

Tak for forslaget! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.