Hjælp til lagkage bunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Hehe jeg tror vi gå forbi hinanden. Jeg har prøvet at lave hele portionen som der står i opskriften. Og buttet lige meget dej i alle 3 forme. Og alle springforme var 24cm pr form

Ja det forstår jeg. Men det jeg mener er at du laver 1 hel portion til 1 springform. Så vil den jo være så stor så du skal skærer. Men hvis du i stedet nøjes med at hælde i en springform fra 1 portion kan du jo lade være at bruge det hele. Også lave en ny portion til næste springform osv.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
AnoMor skriver:

Ja det forstår jeg. Men det jeg mener er at du laver 1 hel portion til 1 springform. Så vil den jo være så stor så du skal skærer. Men hvis du i stedet nøjes med at hælde i en springform fra 1 portion kan du jo lade være at bruge det hele. Også lave en ny portion til næste springform osv.  

Når på den måde. Men det jo for meget spild af dej?! Men ja sådan kan jeg også gøre

Anmeld Citér

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Når på den måde. Men det jo for meget spild af dej?! Men ja sådan kan jeg også gøre

Ja det er det. Der vil være dejspild. Du kan måske nøjes med 2 portioner. Ville ihverfald gøre det sådan. 

Anmeld Citér

4. august 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Som en anden skriver kan det så ikke være en ide, at finde en anden opskrift - hvor den passer til din springform eller er let at omregne (bl.a. fordi formens størrelse er kendt)?

Evt. denne:  https://www.webopskrifter.dk/opskrifter/lagkagebunde-i-springform-21892/

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Ja det er det. Der vil være dejspild. Du kan måske nøjes med 2 portioner. Ville ihverfald gøre det sådan. 

Tak for tippet vil i hvert fald tænke over det

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
Jixy skriver:

Som en anden skriver kan det så ikke være en ide, at finde en anden opskrift - hvor den passer til din springform eller er let at omregne (bl.a. fordi formens størrelse er kendt)?

Evt. denne:  https://www.webopskrifter.dk/opskrifter/lagkagebunde-i-springform-21892/

Ja den ser fornuftig ud, tak for linket

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.