Skrig i nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
9 svar
4 synes godt om
31. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej, 

Jeg skriver, fordi jeg er lidt nervøs og utryg og ikke helt ved, hvad jeg skal tænke og føle. Vi bor i rækkehus, der er 8 sammenhængende boliger i min række.

Jeg har af og til hørt en kvinde hulkegræde meget voldsomt, men ikke helt kunne afgøre, hvilken bolig gråden kom fra, og i princippet er det jo ikke min sag, selvom jeg gerne ville vise omsorg, hvis jeg vidste det.

I nat vågnede jeg så kl. 2 om natten ved, at der er en kvinde, der skriger HØJT og længe. Det er svært at forklare, men det lød som om hun skreg så højt hun kunne, men det kom fra en anden bolig, hvorfor lyden også var neddæmpet i nogen omfang. Det lød ikke som et langt skrig i vrede men mere frygt/ked af det/forfærdet, bagefter lød der gråd fra kvinden, lidt efter igen langt, højt skrig, gråd igen og sådan fortsatte det lidt, indtil der blev stille. Jeg må indrømme jeg er nervøst anlagt, for jeg lå helt stiv af skræk, fordi det lød virkelig skræmmende.

Men jeg kunne jo ikke høre, hvor det præcist kom fra, og hørte ikke andre lyde end det. Min mand har ikke hørt noget, fordi han er hørehæmmet. 

Jeg bliver ved med at gå og ruminere over det, er der sket hende noget? Hvorfor skreg hun sådan? Burde jeg bare lade det ligge og trække på skuldrene, eller burde jeg gøre noget? Folks privatliv er jo deres privatliv, men sådanne skræmmende skrig kl 2 om natten synes jeg alligevel indikere et eller andet, eller er jeg paranoid?

Vi bor i et helt alm boligområde med helt alm familier, bortset fra vores mandlige nabo lider af skizofreni og ofte går og råber lidt af de stemmer han hører, men det lød ikke til at komme inde fra ham.. Plus det var en kvindestemme.

Det lød ikke som om det kom udefra, altså noget der foregik udenfor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hej, 

Jeg skriver, fordi jeg er lidt nervøs og utryg og ikke helt ved, hvad jeg skal tænke og føle. Vi bor i rækkehus, der er 8 sammenhængende boliger i min række.

Jeg har af og til hørt en kvinde hulkegræde meget voldsomt, men ikke helt kunne afgøre, hvilken bolig gråden kom fra, og i princippet er det jo ikke min sag, selvom jeg gerne ville vise omsorg, hvis jeg vidste det.

I nat vågnede jeg så kl. 2 om natten ved, at der er en kvinde, der skriger HØJT og længe. Det er svært at forklare, men det lød som om hun skreg så højt hun kunne, men det kom fra en anden bolig, hvorfor lyden også var neddæmpet i nogen omfang. Det lød ikke som et langt skrig i vrede men mere frygt/ked af det/forfærdet, bagefter lød der gråd fra kvinden, lidt efter igen langt, højt skrig, gråd igen og sådan fortsatte det lidt, indtil der blev stille. Jeg må indrømme jeg er nervøst anlagt, for jeg lå helt stiv af skræk, fordi det lød virkelig skræmmende.

Men jeg kunne jo ikke høre, hvor det præcist kom fra, og hørte ikke andre lyde end det. Min mand har ikke hørt noget, fordi han er hørehæmmet. 

Jeg bliver ved med at gå og ruminere over det, er der sket hende noget? Hvorfor skreg hun sådan? Burde jeg bare lade det ligge og trække på skuldrene, eller burde jeg gøre noget? Folks privatliv er jo deres privatliv, men sådanne skræmmende skrig kl 2 om natten synes jeg alligevel indikere et eller andet, eller er jeg paranoid?

Vi bor i et helt alm boligområde med helt alm familier, bortset fra vores mandlige nabo lider af skizofreni og ofte går og råber lidt af de stemmer han hører, men det lød ikke til at komme inde fra ham.. Plus det var en kvindestemme.

Det lød ikke som om det kom udefra, altså noget der foregik udenfor. 

Nej, jeg synes det er for nemt at trække på skuldrene og blande sig udenom. Måske er der intet at gøre, men måske er der. Jeg ville prøve at banke på ved en af naboerne. I det mindste kan i måske indskærpe hvorfra lyden kommer. 

Hvis du hører lignende lyde en anden gang om du måske prøve at gå udenfor og derfra høre hvor det kommer fra. Hvis det vitterligt er fordi kvinden lyder bange, så ville jeg ringe til politiet.

Anmeld Citér

31. juli 2020

LSS

Har du nogen ide om hvor, i den række af huse der er, hvor der bor en kvinde evt med en mand hvor du tænker at det kunne være dem? 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Snakker du med nogle af naboerne?? - hør dem ad om de måske har hørt noget

Anmeld Citér

31. juli 2020

Baby.mamma

Jeg synes helt sikkert, at du skal gøre noget, hvis du kan. Prøv at indskrænke lejligheden/personen.

Hvor ofte høres det ?

Hvornår hørte du det sidst? 

Hører du nogen mand råbe eller hører du kun kvindens skrig?

Anmeld Citér

31. juli 2020

AnoMor

Det er blot en tanke. Har jo ikk selv hørt det. Men kaN det måske være et voldsomt sexliv og hun bare er en ekstrem skriger? Det kan virkelig nogle gange lyde som en der får tæsk. Sådan så du har fået bygget noget negativt op. 

Men det skader jo ikke at snakke med naboerne om andre har hørt noget for at være på den sikre side. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

koeapabshicar

Jeg tror da jeg havde ringet til politiet da jeg hørte det. Jeg ved ikke helt hvad de skulle gøre men de havde måske en bedre ide end mig  Nu ville jeg måske prøve at tale med nogle af naboerne og høre dem 

Anmeld Citér

31. juli 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB
koeapabshicar skriver:

Jeg tror da jeg havde ringet til politiet da jeg hørte det. Jeg ved ikke helt hvad de skulle gøre men de havde måske en bedre ide end mig  Nu ville jeg måske prøve at tale med nogle af naboerne og høre dem 

Enig her.

Anmeld Citér

31. juli 2020

Janet1989

Altså, nu ved jeg ikke hvordan husene ligger sådan fysisk - men jeg ville måske lige banke på hos naboerne dagen efter og måske stille spørge ind til om de også hørte Skriget - og om det evt var dem ? 

ellers ringe til politiet, hvis det sker igen og du finder ud af hvor det kommer fra ..

Anmeld Citér

31. juli 2020

M4U

Der var engang hvor jeg boede i rækkehus.... Der var et barn som skreg helt vildt om natten.. Jeg var ved at melde dem til sidst fordi det var virkeligt slemt og jeg har ikke let ved at vågne om natten. Men besluttede mig så for at gå ind og tale med dem, så jeg ringede på og spurgte manden om der var noget galt med deres barn fordi jeg syntes jeg var ved at være godt træt af at jeg skulle holdes vågen hver nat og jeg faktisk ikke havde sovet hele natten.

Så forklare han mig at det var fordi at hver gang hans søn blev syg sov han hos dem så når han sæ blev rask forsøgte de at ligge ham ind i hans egen seng.. Han var netop startet i vuggestue...Men siden der så stoppede det sjovt nok. 

Nå men tilbage til din historie... Jeg tror jeg ville snakke med de naboer jeg kendte om de høre noget.. Så ville jeg melde det alt ud fra hvad de havde hørt osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.