Livmoder trak sig ikke sammen, hvad med næste gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej

Vi overvejer at få et barn mere. Første fødsel gik godt, men 2. Gang startede min livmoder med at trække sig sammen, der gik dog ikke andet end ca. 3 timer før den pludselig ikke gjorde hvorefter jeg kom på operationsbordet. Selve oplevelsen har skræmt min mand, og han ønsker derfor jeg skal have kejsersnit hvis vi skal have et barn mere(nej, han bestemmer det ikke, men idet han har stået på sidelinken et par gange, hvor han har set mig meget dårlig, forstår jeg ham fuldt ud). Mit spørgsmål er så, er der nogen der ved om man så er i øget risiko for at det sker igen ved næste fødsel hvis det er vaginalt? Eller er sandsynligheden ligeså stor som hvis man ikke havde prøvet det? Jeg synes ikke rigtig det er noget man kan læse om på nettet, hvorfor jeg spørg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

Hej

Vi overvejer at få et barn mere. Første fødsel gik godt, men 2. Gang startede min livmoder med at trække sig sammen, der gik dog ikke andet end ca. 3 timer før den pludselig ikke gjorde hvorefter jeg kom på operationsbordet. Selve oplevelsen har skræmt min mand, og han ønsker derfor jeg skal have kejsersnit hvis vi skal have et barn mere(nej, han bestemmer det ikke, men idet han har stået på sidelinken et par gange, hvor han har set mig meget dårlig, forstår jeg ham fuldt ud). Mit spørgsmål er så, er der nogen der ved om man så er i øget risiko for at det sker igen ved næste fødsel hvis det er vaginalt? Eller er sandsynligheden ligeså stor som hvis man ikke havde prøvet det? Jeg synes ikke rigtig det er noget man kan læse om på nettet, hvorfor jeg spørg 

Livmoderen skal jo også trække sig sammen efter et kejsersnit? 

Anmeld Citér

27. juli 2020

Camillos

Anonym skriver:

Hej

Min lukkede sig ikke sammen grundet en lille bitte rest af moderkagen der sad deroppe og jeg blødte voldsomt og kom til op, med den første. 2 gang var jeg nervøs, der blev lagt en klar fødsels plan for mig , hvor jeg når jeg skulle føde have ekstra drop med væske og devvar ekstra obs på blødninger osv. De var så søde og orienterede omkring det hele. 2 gang her gik det så fint ..Ingen. Komplikationer...

Anmeld Citér

27. juli 2020

2017morigen

Det kommer an på hvorfor din livmoder holdte op med trække sig sammen.

Jeg har ved begge mine fødsler haft en dovne livmoder som ikke rigtig gad at trække sig sammen.

Første gang pga af langvarrig fødsel men havde vedrop så den røg op Max af hvad den måtte da baby blev født og så var problemet løst.

Anden gang var det en hurtigt fødsel fra ca 3cm til baby på maven på ca 45 minutter. Der var det med op på vedrop og bolus skud af vedrop medicin samt blodstoppende medicin. Endte med at bløde 750ml

Men når du er endte på operationsbordet så vil du helt automatisk være i deres kikkerter ved den næste fødsel. Tænker at du i løbet af graviditeten bliver indkaldt til lægesamtale for at ligge en plan

Anmeld Citér

27. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hej

Har desværre ikke lige noget viden omkring det, men har erfaring, da min livmoder heller ikke trak sig sammen, og jeg mistede 2500 ml blod, før de ved operation fik stoppet blødningen.. 

Men jeg tænker lidt, hvad han er nervøs over? Altså er han nervøs for, at han står alene med barnet, mens du bliver opereret og dét i sig selv er en ubehagelig oplevelse? Eller er han bange for, at du forbløder og han mister dig? 

For ved kejsersnit kan begge ting jo også ske.. Og lægerne i dag er så obs og hurtige, så de skal nok få stoppet en blødning i god nok tid.. Især når du har prøvet det før

Anmeld Citér

27. juli 2020

fehår

Min moderkage sad fast ved sidste fødsel, og jeg endte også på operationsbordet og mistede undervejs en masse blod. 

Ved efterfødselssamtalen fik jeg at vide, at et kejsersnit ikke ville være mere sikkert som sådan, og at en vaginal fødsel ville fungere lige så fint. Ved en eventuel næste fødsel vil der være drop fra starten, blod parat, og de vil reagere hurtigere, inden jeg når at miste så meget blod. 

Jeg er dog også meget tøvende, også fordi jeg havde en mislykket udskrabning, som også endte i styrtblødning, akut operation og stort blodtab inden sidste fødsel. For mig føles det uundgåeligt, selvom lægerne siger, det har været sort uheld. Et kejsersnit ville måske hjælpe på følelsen af kontrol, men nu har jeg fået kejsersnit før (min første fødsel var akut kejsersnit), og det brød jeg mig bestemt ikke om, så trods operation og blødning ville jeg stile efter en vaginal fødsel igen.

Anmeld Citér

27. juli 2020

Anonym

Jeg ved desværre ikke noget om emnet - men hvordan foregår operationen efterfølgende? Skal de “lukke op” ligesom ved kejsersnit? Og får man så ar efterfølgende? 
håber det er i orden at jeg spørger! 

Anmeld Citér

27. juli 2020

fehår

Anonym skriver:

Jeg ved desværre ikke noget om emnet - men hvordan foregår operationen efterfølgende? Skal de “lukke op” ligesom ved kejsersnit? Og får man så ar efterfølgende? 
håber det er i orden at jeg spørger! 

Det foregår vaginalt, altså gennem skeden, ligesom en udskrabning. Det er vist kun ved hyperakutte tilfælde, at man skal skære igennem maven, ligesom ved et kejsersnit. 

Anmeld Citér

10. august 2020

Mortilw

Jeg fik akut kejsersnit efter 3 dages fødsel, jeg mistede 2980 ml blod og blev opereret 2,5 time efter han var kommet ud. Så det kan desværre sagtens ske ved kejsersnit også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.