Hjælp til skilsmissebørn i bh og skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2020

Anonym trådstarter

Til jer der er alene med børnene. Da i gik fra faderen og meddelte det til Børnehave/skole, sørgede de så for at sætte noget igang så de kunne være ekstra obs på barnet i den første tid efter? Jeg har intet sagt endnu men det skal vi. Jeg er i tvivl om jeg kan forvente at de hjælper eller om de bare siger “okay” og så er der det.. 

hvad oplevede i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2020

Soonmom

Hvad tænker du af ekstra der skulle sættes ind?

For nej umiddelbart bliver der ikke gjort noget ekstra, andet end at det er en vigtig information for pædagogerne så de ved hvad der forgår i barnets liv og ved hvorfor barnet muligvis er ekstra sårbar og som du siger er lidt ekstra obs på barnet 

Anmeld Citér

26. juli 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvad tænker du af ekstra der skulle sættes ind?

For nej umiddelbart bliver der ikke gjort noget ekstra, andet end at det er en vigtig information for pædagogerne så de ved hvad der forgår i barnets liv og ved hvorfor barnet muligvis er ekstra sårbar og som du siger er lidt ekstra obs på barnet 

Jeg tænker egentlig bare sådan at de sørger for at hele personalegruppen informeres, sådan så de kan være obs på barnet, og var forståelse for hvorfor børnene måske i en periode reagerer anderledes end de plejer osv. så de får den støtte de har brug for

Anmeld Citér

26. juli 2020

Anonym

Vores situation er lidt anderledes - jeg er indlagt på psykiatrisk afdeling. Men min mand fortalte det til skole og børnehaven, som ville dele informationen og være ekstra obs. På vores børn. Derudover fik han besked om, at han endelig måtte ringe hvis der var nogle ting han havde brug for at tale om/udfordringer mm. 

så vi har oplevet god støtte. 

Anmeld Citér

26. juli 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg tænker egentlig bare sådan at de sørger for at hele personalegruppen informeres, sådan så de kan være obs på barnet, og var forståelse for hvorfor børnene måske i en periode reagerer anderledes end de plejer osv. så de får den støtte de har brug for

De informere de andre pædagoger og lære der har med barnet at gøre hvis der sker ting i barnets liv der har indvirkning på trivsel, koncentration osv.

Så jo på den måde gør de

Anmeld Citér

26. juli 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Til jer der er alene med børnene. Da i gik fra faderen og meddelte det til Børnehave/skole, sørgede de så for at sætte noget igang så de kunne være ekstra obs på barnet i den første tid efter? Jeg har intet sagt endnu men det skal vi. Jeg er i tvivl om jeg kan forvente at de hjælper eller om de bare siger “okay” og så er der det.. 

hvad oplevede i?

Begge mine børn var i børnehave da vi gik fra hinanden. Den ældste var 4 da hans far og jeg gik fra hinanden, og der fortalte vi det til børnehaven så de kunne være OBS på hvis han virkede anderledes.

Min datter var næsten 6, og der vidste børnehaven på forhånd at vi havde problemer. Hun skiftede så børnehave i forbindelse med bruddet, men indtil vi flyttede var børnehaven OBS på om hun virkede anderledes.

Anmeld Citér

26. juli 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

hvad oplevede i?

Jeg tænker at barnet bliver bedre forstået og mødt af de voksne ift. hvis der kommer reaktion på skilsmissen, hvis de ved det. Så det er en vigtig information ift. trivsel. Men der bliver ikke sat en handleplan i gang, medmindre der opstår et behov for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.