Puha, jeg har lige brug for at få luftet mine frustrationer.
Jeg føler jeg begynder at nå grænsen for hvad min energi rækker til. Vi er en familie på snart 4, nr 2 bliver født inden for en måneds tid, hvilket betyder jeg er temmelig højgravid lige nu. Maven er virkelig stor og tung, og jeg har haft bækkensmerter i mange måneder nu.
Jeg arbejder stadig og går på barsel denne uge. Jeg er rigtig glad for mit arbejde, men det er hårdt at bevæge sig uden for hjemmet. Jeg kan tydeligt mærke at hele bækkenbunden er hårdt belastet, og nogle dage føles det som om hele bunden er ved at falde ud af mig.
Så jeg er selvfølglig træt og har ondt når jeg kommer hjem. Men jeg møder desværre ikke meget forståelse fra faren, på trods af at vi allerede har været turen igennem en gang før med vores første barn. Det er som om han ikke tror på at graviditet er særlig slemt eller hårdt, og han kan slet ikke se hvorfor jeg skulle føle mig presset. Han synes jeg har en dårlig attitude, og det er sgu da klart når jeg er så træt og har ondt og han bare forventer at jeg kan og gør alting som jeg plejer. Når jeg feks beder ham om at nå noget højt oppe siger han at jeg bare kan kravle op på en stol for at nå det. Han kan nå det uden en stol, men alligevel skal jeg slæbe mine ekstra 15-20 kg med bækkensmerter og deform krop op på en stol. Så bliver jeg da i lidt dårligt humør.
Det er som om han bare ikke vil tro på at det er hårdt at gennemføre en graviditet, og jeg har virkelig brug for noget forståelse. Jeg beder ham ikke om at gøre alting derhjemme, og det er på trods af at han er ledig lige nu. Men han må da forvente at hjælpe mig lidt når jeg knap nok selv kan få tøj på.
Puh... er der nogen der kender følelsen?
Anmeld
Citér