Anonym skriver:
Nej det har jeg virkelig ikke lyst til. Hader følelsen. Vil bare gerne kunne være med. Også så det ikke altid skal være samtaleemne og det behøver ikke være alle der ved man er på antidepressiv. Altså, folk jeg ikke kender særlig godt, behøver jo ikke spørger ind til hvorfor jeg aldrig drikker og så kan et enkelt glas også nemt gøre det nemmere ikke altid at få spørgsmål. Og ja ved ens eget bryllup vil man jo gerne kunne få et glas eller to. 
Har du været gravid på antidepressiv? Har hørt man kan få et præparat hvor man må? Vil gerne have et barn mere... ENGANG. Har kun et barn nemlig og har altid ønsket en søster eller bror til hende.
indtag af mad er jeg rimelig god til. Så hvis ikke det er pillerne i sig selv, så jeg mere tryg.
Det er ikke depression der er problemet. Men angst - pure o - ocd. Der invalidere mit liv til tider. (Så jo, nærmest despressive perioder uden det helt kan sammenlignes, da jeg jo hele tiden bekymre mig og hele tiden tænker, tænker og tænker).
Jeg kan have det virkelig dårligt, men folk omkring mig kan intet mærke siger de, fordi jeg altid gemmer mine følelser til jeg er alene eller alene med min kæreste hvor vi så snakker om det. Går meget op i, ikke at sætte angst i livet på mit barn, fordi jeg selv ved hvordan livet med angst er og ikke vil give det videre. Noget jeg er blevet god til, efter psykolog. Men får altid dårlige perioder uanset hvor godt jeg har det. Ingen udover de helt tætte på min side af familien og min kæreste har nogensinde kunnet mærke det på mig, siger de alle når jeg har åbnet op for emnet. Men det betyder ikke, at det ikke er slemt. For det er det virkelig i mine dårlige og altid tilbagevendende perioder.
Psykolog har allermest lært mig at arbejde på ikke at vise mit barn når jeg nærmest har lyst til at stå og være klar til at gribe når hun kravler i træer osv. har lyst, men hun skal ikke mærke min angst for at hun kunne komme til skade hvis hun faldt ned osv. Bare et eksempel. For folk uden angst i den grad, kan det måske lyde ekstremt dumt
men ønsker ikke de tilbagevendende sorte skyer over mit hoved resten af livet.
Mit barn er heldigvis kun 3, så har heldigvis fået hjælp så tidligt i hendes liv, at hun nok aldrig kan huske da jeg ikke kunne skjule min angst for at der skulle ske hende noget i situationer som jo normalt ikke er “farligt”. Hun er fuld at energi og frygtløs på den gode måde. Håber jeg hun bliver ved med. 
men tusinde tak for dit svar.
Taler med lægen.
Nej jeg har ikke været gravid på antidepressiver.
Men da jeg i sin tid kom på medicin, fik jeg at vide, at jeg skulle skifte til et andet præparat, hvis jeg blev gravid. Jeg tror, det er seratalin, man må tage under graviditet. Det må lægen kunne vejlede om. Jeg fik cipralex. I dag får jeg noget, der hedder Escitalopram.
Jeg har faktisk selv taget ca. 10 kg på, men dengang jeg var dybt deprimeret, levede jeg ikke specielt sundt, og dyrkede ikke ret meget moton, så det tror jeg, har været en medvirkende faktor. Jeg var undervægtig før, så for mig har det bare betydet, at jeg er blevet normalvægtig. Men derfor er det jo stadig vigtigt at spise sundt.
Jeg får også oxapax mod uro, men det er meningen, at jeg skal trappe ud i løbet af nogle måneder.
Jeg får så også et præparat, der heller Olanzapin, og da jeg læste indlægssedlen, stod der, at man ikke måtte drikke nogen former for alkohol - men da havde jeg allerede drukket et glas rødvin til min svogers runde fødselsdag, hvor han havde inviteret os på restaurant. Det skete der heldigvis ikke noget ved.
Det lyder, som om du har været igennem et hårdt forløb, men er en fighter. Og at du arbejder hårdt på ikke at give din angst/ocd videre til dit barn.
Jeg tror, det er godt, at du kan betro dig til dine nærmeste, da det kan være for hårdt at gå med selv. Og nogle gange er folk meget forstående, hvis man fortæller lidt om, hvordan man har det.
Men jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at det skal være samtaleemne til et bryllup eller et middagsselskab. Det er fint at sortere i, hvem man fortæller det til - og hvor meget man fortæller.
Jeg er ikke diagnoseret med ocd, men har det nok i mild grad. Men jeg synes, jeg er blevet bedre til at håndtere det.