Nogen med geder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2020

Anonym trådstarter

Er der nogen der har geder eller kender lidt til geder?

Vi kigger på hus og har fundet et hus med med en del græsfold til og derfor har manden fundet på den ide at vi "bare lige" skal have et par geder.

Men jeg synes ikke det er "bare lige" da ingen af os ved noget om geder og jeg er egentlig også lidt rad for dem 

Nå men er det overhovedet logisk at geder kan holde en græsfold?

Kan de gå ude året rundt? (de får selvfølgelig et isoleret læskur)

Kan de leve udelukkende af græs? - eller hvad mere (tænker de har behov for mere om sommeren?)

De skal udelukkende bruges til at holde græs og ukrudt og ikke til at malke eller slagte. Hvilken race? (synes dværggeder er søde, men kan de bruges og kan man evt blande dem med en anden race (husker ikke lige hvad "græsgederne hed")

Kan man nøjes med hunner i en flok? (2-4 stykker) og er de lette at få til at enes? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2020

Miti's mama

Har en ven der tidligere har haft geder - hun siger " de har mere tid til at tænke over hvordan de kommer ud, end du har til at tænke over hvordan du holder dem inde" ... ved ikke om det hjælper 

Anmeld Citér

11. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Er der nogen der har geder eller kender lidt til geder?

Vi kigger på hus og har fundet et hus med med en del græsfold til og derfor har manden fundet på den ide at vi "bare lige" skal have et par geder.

Men jeg synes ikke det er "bare lige" da ingen af os ved noget om geder og jeg er egentlig også lidt rad for dem 

Nå men er det overhovedet logisk at geder kan holde en græsfold?

Kan de gå ude året rundt? (de får selvfølgelig et isoleret læskur)

Kan de leve udelukkende af græs? - eller hvad mere (tænker de har behov for mere om sommeren?)

De skal udelukkende bruges til at holde græs og ukrudt og ikke til at malke eller slagte. Hvilken race? (synes dværggeder er søde, men kan de bruges og kan man evt blande dem med en anden race (husker ikke lige hvad "græsgederne hed")

Kan man nøjes med hunner i en flok? (2-4 stykker) og er de lette at få til at enes? 

https://www.goat-dgu.dk/om-dgu/kom-godt-i-gang-med-geder/opstart/

måske det her link kan hjælpe jer til alle spørgsmålene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.