Min ekskæreste var ikke direkte diagnostiseret med det. Men han havde i hvertfald MANGE af de træk, som kendetegner en.
Min eks fremstod meget veltalende generelt. Men fungerede meget dårligt.
eksempeltvis:
- Han var meget opmærksomhedskrævende. Hele tiden. Hvis jeg ikke tog telefonen og havde tid til at snakke +1 time om ham og det han ringede for at sige, så mente han, at jeg var en elendig person.
- talte vi om mine behov eller følelser, blev det drejet over på ham. Selv en nat, hvor min bedste ven var blevet voldtaget og kørt på hospitalet, blev han vred. For han han gad ikke høre om det. Han havde brug for mig - og kunne jeg ikke være der for ham lige nu, så var det slut. (Det er bare et eksempel)
-Koncentrerede jeg mig om noget andet (dagen før en eksamen) så endte vi altid med et kæmpe skænderi. Og han slog op. For jeg havde været “stille” så længe og han følte sig overset og jeg var en dårlig kæreste. I de mange år vi var sammen, sov aldrig før en eksamen. For vi endte altid med at skændes.
- jeg arbejde 3 forskellige jobs, fordi han ikke ville betale husleje i min lejlighed. (Han var blevet smidt ud af sin). Han mente simplethen, at det jo var mig der bare skovlede pengene ind på en opsparing. Så han betalte kun mad en gang i mellem...
- han overvurderede sig selv helt vildt. Han havde aldrig et job - for han fik stress hver eneste gang og blev sygemeldt. Han mente, at det var fordi de havde absurde krav. - Men han fortalte altid til samtalerne, at de havde sagt, at han var yderst overkompetent til jobbet. (Sagde han)
- alt var synd for ham. Da han Forstuvede sin fod, mente han, at han ikke kunne have sin søn på samvær. (Selvom jeg var der også). For det var jo synd for min ekskæreste, at han ikke kunne lave de ting, de plejede.
- Han vurderede, at han er bedre til alt. Han mente, at hans HF havde et særligt højt niveau. Og det i hvertfald svarede til en bachelorgrad. (Jeg havde en bachelorgrad)
Han blev meget hurtigt vred, hvis der var noget, som ikke bahagede ham. Eksempelvis blev han ofte sur, hvis der var noget, der mindede ham om MIN anden eks. Det var alt lige fra et serieafsnit i tv til en ven der kom til at nævne noget. Og så flippede han skråt på mig. For jeg burde have få andre til at tage hensyn. Eller slukket fjernsynet.
- han havde aldrig nogen penge, men syntes det var strengt, hvis han forældre ikke ville give ham nogen (han var 25 år). Og vi taler mange penge!
Han var god til alt! Som i alt - og bedre end selv professionelle (ja, i ramme alvor)
Var han ikke god til noget, så var det altid fordi, hans forældre eller andre havde forhindret ham i at opnå det potentiale.
Han slog op med mig over ingenting. Og han har kun sagt undskyld måske 3 gange i de 4 år vi var sammen. Og det var kun fordi jeg gjorde alvor af mine tanker om at skride. Han slog op hver uge... og gerne flere gange. Hvergang jeg ikke gjorde, som ham sagde.
- Han mente, at jeg skulle tage hans søn om natten (da sønnen var baby), da jeg jo var yngre og mere frisk. Og han blev hidsig, når jeg ikke gjorde.
Han mente i øvrigt, at små børn er dybt beregnede og man ikke skal give dem noget/trøste dem, for så bliver de forkælede. Jeg måtte ikke trøste sønnen, for HAN var faren - på trods af jeg var der altid, passede mange timer om dagen. Hentede og bragte (for det kunne min eks jo ikke - han var træt jo). Så ve de dage, hvor sønnen søgte mig i gråd. Så blev min eks fuldstændig ophidset og slog op med mig.
Ja. Det var blot noget af det.