Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:
Hej damer.
jeg er blevet sygemeldt med stress, efter en meget lang periode hvor jeg har ignoreret alle symptomer. Men nu er jeg bare helt nede. vil høre hvordan du er kommet igennem det? Hvad har du gjort af tiltag for at få det bedre? Hvor længe er/var du sygemeldt?
Er der noget du kan anbefale mig som virkede godt for dig?
kh mig
Jeg tror, at det er meget forskelligt fra person til person. Jeg blev sygemeldt i januar 2016 efter en lang periode med alt for meget pres på, både privat og på arbejde.
Jeg startede fra næsten dag et op med samtaler med læge, psykolog og chef (havde en god chef på det område, som var en stor hjælp). Jeg brugte mindfulness i stor stil og mediterede flere gange dagligt, selvom jeg aldrig havde brugt det før. Jeg fik rengøringshjælp og jeg begyndte at handle via nettet, så jeg ikke skulle bruge de timer på indkøb. Jeg fik generelt en anden struktur på min dagligdag som alenemor. I den akutte fase fik og tog jeg imod hjælp fra familie og venner.
Jeg var sygemeldt i 4 uger, og startede derefter langsomt op med 4 timer om ugen. Det blev øget langsomt over 3-4 måneder, inden jeg igen var på fuld tid. Jeg mærker stadig stressen i dag, men kan deale med den, så den ikke eskalerer.
Rigtig god bedring. Stress tager tid og en masse egenomsorg. Jeg håber, at du snart finder, hvad der virker for dig
Anmeld
Citér