Sygemeldt med stress, hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej damer. 
jeg er blevet sygemeldt med stress, efter en meget lang periode hvor jeg har ignoreret alle symptomer.  Men nu er jeg bare helt nede. vil høre hvordan du er kommet igennem det? Hvad har du gjort af tiltag for at få det bedre? Hvor længe er/var du sygemeldt? 
Er der noget du kan anbefale mig som virkede godt for dig?
kh mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej damer. 
jeg er blevet sygemeldt med stress, efter en meget lang periode hvor jeg har ignoreret alle symptomer.  Men nu er jeg bare helt nede. vil høre hvordan du er kommet igennem det? Hvad har du gjort af tiltag for at få det bedre? Hvor længe er/var du sygemeldt? 
kh mig 

Jeg blev sygemeldt med stress for er par år siden. Jeg gjorde egentlig ikke så meget som sådan. Når jeg var børnefri tog jeg i byen hvor jeg kunne slå hovedet fra hvis man kan sige det sådan. Og når jeg havde mit barn hjemme så sov jeg det meste af dagen mens h*n var i børnehave så jeg havde energi til han kom hjem. Også tog jeg ellers mod hjælp udefra der kom og hjalp med indkøb, rengøring og tøjvask som jeg ikke kunne overskue. 
jeg blev raskmeldt igen efter 1 år hvor jeg følte mig mere ovenpå til at kunne klare et arbejde igen. 

jeg lider stadig af stress den dag i dag, men det blusser mest op i perioder og når de kommer. Så lytter jeg til min krop og kun gør hvad jeg kan overskue. 

Anmeld Citér

30. juni 2020

Nomnom

Jeg gik til psykolog, som blev bevilget igennem mit arbejde.

Derudover takkede jeg ja til at mødes med nogle karrierecoaches, da jeg havde mit første møde på jobcentret ifm. sygedagpenge. 

Jeg lavede meget lidt i starten. Jeg sov. Lod min mand aflevere og hente vores søn. 

Langsomt begyndte jeg at kunne overskue at gå lidt ture. Faktisk endte jeg med at blive rigtig glad for daglige gåture, som på en måde er blevet min måde at deale med det når jeg mærker stress symptomer.

Alt i alt var det flere ting, men tid, hjælp udefra og ro og gåture gjorde det godt for mig.

Anmeld Citér

30. juni 2020

kamikaze

Jeg sov og sov og sov. Da jeg havde sovet ferdig, begyndte jeg at gradvist vende tilbage til arbejdet. Det er når du vender tilbage, at du kan begynde at afvænne de mønstre der gjorde dig stresset. Så hvis din terapeut siger god for det, ville jeg overveje at komme relativt hurtigt tilbage men på meget lavt blus.

Anmeld Citér

1. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej damer. 
kh mig 

Du skal ikke arbejde, før du er meget klar til det. Selv få timer kan bombe dig tilbage.

Opskriften er rigeligt søvn/hvile, motion og lystbetonede aktiviteter, det vil sige, at du i overvejende grad gør det, du har lyst til og meget få aktiviteter, der er tvungne.

Anmeld Citér

1. juli 2020

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Hej damer. 
kh mig 

Jeg tror, at det er meget forskelligt fra person til person. Jeg blev sygemeldt i januar 2016 efter en lang periode med alt for meget pres på, både privat og på arbejde.

Jeg startede fra næsten dag et op med samtaler med læge, psykolog og chef (havde en god chef på det område, som var en stor hjælp). Jeg brugte mindfulness i stor stil og mediterede flere gange dagligt, selvom jeg aldrig havde brugt det før. Jeg fik rengøringshjælp og jeg begyndte at handle via nettet, så jeg ikke skulle bruge de timer på indkøb. Jeg fik generelt en anden struktur på min dagligdag som alenemor. I den akutte fase fik og tog jeg imod hjælp fra familie og venner. 

Jeg var sygemeldt i 4 uger, og startede derefter langsomt op med 4 timer om ugen. Det blev øget langsomt over 3-4 måneder, inden jeg igen var på fuld tid. Jeg mærker stadig stressen i dag, men kan deale med den, så den ikke eskalerer.

Rigtig god bedring. Stress tager tid og en masse egenomsorg. Jeg håber, at du snart finder, hvad der virker for dig

Anmeld Citér

1. juli 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej damer. 
kh mig 

Sover, går ture for at koble af og får styr på mit hjem.

Anmeld Citér

1. juli 2020

Malene76

Anonym skriver:

Hej damer. 
kh mig 

Jeg er sygemeldt med stress for anden gang og denne gang så har det permanente konsekvenser for mig, så ønsker så meget for dig at du tager det alvorligt og ikke forsøger at “løbe” det væk mere end du allerede har gjort. 

Jeg har været sygemeldt godt 2 år nu giver i gang med at finde ud af hvad mit arbejdsliv skal indeholde fremover. Jeg er pædagog og kan ikke arbejde med det fremover. 

Jeg har hele tiden gået til psykolog og derudover har jeg gået på et metakognitiv forløb hos en anden psykolog i Århus. Begge dele har været godt. Jeg endte også med at tage imod noget angstdæmpende fra lægen og det har også hjulpet til at jeg kunne arbejde med min situation. 

de allerbedste ønsker herfra. 
kh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.