Kommunikation med eks'er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2020

Anonym trådstarter

Efter en diskussion med et vennepar er jeg blevet nysgerrig efter at høre andres holdninger. 

Hvor meget er jer med en mand/kone, der har børn med en anden fra tidligere, inde over i forhold til deres kommunikation? Blander i jer helt udenom eller vil i gerne vide hvad de snakker om og hvor tit? "Må" de gerne stadig være venner, eller vil i helst have dem på afstand? Er det generelt som med andre venner/veninder, eller er i mere på vagt fordi det er en eks? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Efter en diskussion med et vennepar er jeg blevet nysgerrig efter at høre andres holdninger. 

Hvor meget er jer med en mand/kone, der har børn med en anden fra tidligere, inde over i forhold til deres kommunikation? Blander i jer helt udenom eller vil i gerne vide hvad de snakker om og hvor tit? "Må" de gerne stadig være venner, eller vil i helst have dem på afstand? Er det generelt som med andre venner/veninder, eller er i mere på vagt fordi det er en eks? 

Nu er jeg godt nok single. Men da jeg havde en kæreste var han med inde over kommunikationen med min søns far. Ikke fordi han krævede det eller var nysgerrig. Men det faldt bare naturligt. 
Har haft en anden ex der havde barn med en anden (før jeg selv fik børn). Der var jeg nogengange med indenover. Men igen. Kun fordi han fandt det naturligt at fortælle mig nogle ting. Ikke alt fortalte han, men det var fordi det ikke var interessant eller hvad man skal sige. 
synes man skal blande sig udenom og lade sin partner fortælle hvis han/hun mener det er noget og sige. 

Anmeld Citér

26. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså min mand er inde over al kommunikation med min eksmand. 
Ikke at han står for samtaler mv. men jeg protesterer ham om alt hvad jeg taler med min eksmand om. Han har aldrig efterspurgt det, eller virket frustreret over manglende info, men jeg synes bare det føles mest naturligt at fortælle det som det er. 

Min mand skriver/kommunikerer også med min eks hvis han fx har hentet et barn hjem fra skole(brækket arm og lignende) hvis jeg ikke lige har kunne komme hurtigt. Og hvis min mand har børnene til tandlæge, læge m.m. skriver han også til min eks og giver ham besked. 

Jeg/vi kommunikerer fint med min eks, men har intet med ham udover børnene. Mange ting er vi også uenige om, men vi får det til at fungere med børnene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.