Når ens forældre dør (voksen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2020

Anonym trådstarter

Min ene forældre er død, jeg har set vedkommende tre gange som 10 årige og ellers ingen kontakt (andet end et add på Facebook for efter nogle måneder at slette igen).

Kan jeg komme til at hæfte for noget?

- Jeg kommer ikke til begravelsen og ønsker bare at blive holdt udenfor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min ene forældre er død, jeg har set vedkommende tre gange som 10 årige og ellers ingen kontakt (andet end et add på Facebook for efter nogle måneder at slette igen).

Dengang min far døde havde heller ikke set ham i mange mange år der hæftede jeg ikke for noget

Anmeld Citér

26. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Nix, man kan ikke arve gæld. 

Anmeld Citér

26. juni 2020

Ano18

Hvis du er arving så står du vel som at betale begravelse etc men hvis du frastår dig alt er det vel det. Jeg har godt nok ikke så meget viden om det men sådan var det m min mand og hans onkel (han var ene arving)

Anmeld Citér

26. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Da min mormor døde som min mor heller ikk havde haft nogen kontakt med i næsten 20 år hæftede hun heller ikk for noget 

Anmeld Citér

26. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Du kan altid frasige dig eventuel arv/gæld, men aldrig tvinges til at skylde noget på en forældres vegne ...

Anmeld Citér

26. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nej det kan du ikke.... heller ikke selvom du ikke vil give fuldmagt til et familie medlem der evt er udpeget til at stå for boet - så skal der blot betales for en bobestyre som tages ud af arven.....og er der ikke til det ja så hæfter du ikke....

Du kan, hvis du ønsker det helt frasige og arv, men det er ikke en nødvendighed for at undgå evt udgifter/minus

Vh hende der har stået i situatioenen 2 gange de sidste par år ��

Det skal dog siges at siger du ja til at stå for begravelsen, er det dig der hæfter for udgifterne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.