Åh vil gerne snart giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ja så ligger jeg her i sengen og kigger på baby.dk, hvor endnu en annonce med vielsesringe dukker op.. Og hver eneste gang sukker jeg langt efter den dag.. Den kommer en dag, men det ser ud til at have lange udsigter.. 

Jeg er forlovet med min dejlige kæreste, og vi snakker løst frem og tilbage om bryllup - hvor mange der skal med, hvem der skal med, hvor meget vi skal gøre ud af det, hvor vi skal spise henne osv.. Men der er desværre to årsager til, at det ikke "kan" ske endnu.. For det første har vi ikke pengene til det lige nu, og for det andet er jeg på kontanthjælp, og bliver vi gift, så skal min kæreste forsørge mig og vores datter.. Jeg søger med lys og lygte efter et job, men det er dælme svært at få .. 

Nå men ja jeg må have lidt tålmodighed.. Ville egentlige bare lave den her tråd til at spørge, om der sidder andre derude, som længes efter at blive gift 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2020

Anonym

Ja, mig. 

Mit tidligere forhold varede 14 år, vi var ikke gift og ønskede det heller ikke. Nu er jeg i et nyt forhold, og lysten er da bare blomstret helt op i mig! Han vil heldigvis også gerne, og jeg kan slet ikke lade være med at komme med små, sjove hentydninger  MEN vi er begge på SU og ønsker at have fast job efter endt uddannelse (Og fagforening/A-kasse, netop så man ikke står på kh og skal forsørge den anden), så der er lidt lange udsigter (et par år), men at jeg overhoved har LYST til at blive gift, er bare så bekræftende over for mig selv. Han er den rigtige! 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Ja, mig. 

Mit tidligere forhold varede 14 år, vi var ikke gift og ønskede det heller ikke. Nu er jeg i et nyt forhold, og lysten er da bare blomstret helt op i mig! Han vil heldigvis også gerne, og jeg kan slet ikke lade være med at komme med små, sjove hentydninger  MEN vi er begge på SU og ønsker at have fast job efter endt uddannelse (Og fagforening/A-kasse, netop så man ikke står på kh og skal forsørge den anden), så der er lidt lange udsigter (et par år), men at jeg overhoved har LYST til at blive gift, er bare så bekræftende over for mig selv. Han er den rigtige! 

Åh hvor lyder det dejligt for dig, at du har fundet den rigtige.. Og god idé med at vente til fast job, da man aldrig ved, hvornår man ender på kontanthjælp (jeg gjorde det, da jeg aldrig fik nyt job efter uddannelse ).. 

Men ja de der små hints som pludselig bliver MEGET tydelige hehe .. Åh hvad de stakkels mænd ikke udsættes for.. Men vil I forlove jer "snart", eller vil I vente til I kan holde bryllup kort efter? Hvis du ved, hvad han vil selvfølgelig

Anmeld Citér

28. juni 2020

Anonym

Unicorn1 skriver:

Åh hvor lyder det dejligt for dig, at du har fundet den rigtige.. Og god idé med at vente til fast job, da man aldrig ved, hvornår man ender på kontanthjælp (jeg gjorde det, da jeg aldrig fik nyt job efter uddannelse ).. 

Men ja de der små hints som pludselig bliver MEGET tydelige hehe .. Åh hvad de stakkels mænd ikke udsættes for.. Men vil I forlove jer "snart", eller vil I vente til I kan holde bryllup kort efter? Hvis du ved, hvad han vil selvfølgelig

Åh ja. Det et præcis det, jeg er bange for  Hvir længe har du gået ledig ? Jeg har 1.5 år tilbage af min  uddannelse lige nu. 

Ug jeg ved det ikke. Jeg sagde faktisk lidt tidligt at jeg ikke var "typen" som ville giftes, og for ikke at "skræmme mig", så sagde han bare at det var heller ikke noget, han havde lyst til. Men siden er lysten kommet om i mig- måske bare en forlovelse, en ring som et symbol? Men den lyst voksede til at blive GIFT! Og jeg luftede det så lidt forsigtigt for ham, og dælme om han ikke også gerne vil  

Jeg håber lidt, at han frier (eller hvad man kalder det ), for jeg har åbenbart totalt meget lyst til den der gammeldags med et rigtigt frieri. Med min tidligere kæreste var vi forlovede, og intet andet skulle vi. Men det planlagte vi helt sammen, bestilte ringe osv. Nej denne her gang er det helt anderledes  Så jeg har lidt den der drøm om, at han planlægger noget hyggeligt og går på knæ 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Åh ja. Det et præcis det, jeg er bange for  Hvir længe har du gået ledig ? Jeg har 1.5 år tilbage af min  uddannelse lige nu. 

Ug jeg ved det ikke. Jeg sagde faktisk lidt tidligt at jeg ikke var "typen" som ville giftes, og for ikke at "skræmme mig", så sagde han bare at det var heller ikke noget, han havde lyst til. Men siden er lysten kommet om i mig- måske bare en forlovelse, en ring som et symbol? Men den lyst voksede til at blive GIFT! Og jeg luftede det så lidt forsigtigt for ham, og dælme om han ikke også gerne vil  

Jeg håber lidt, at han frier (eller hvad man kalder det ), for jeg har åbenbart totalt meget lyst til den der gammeldags med et rigtigt frieri. Med min tidligere kæreste var vi forlovede, og intet andet skulle vi. Men det planlagte vi helt sammen, bestilte ringe osv. Nej denne her gang er det helt anderledes  Så jeg har lidt den der drøm om, at han planlægger noget hyggeligt og går på knæ 

Jeg har desværre været arbejdsløs sammenlagt i 4,5 år.. Først to år på dagpenge, og så et års ny uddannelse, som ikke var mig alligevel, og så på kontanthjælp lige siden (slutningen af 2017) .. 

Haha åh hvor forstår jeg dig godt.. Min kæreste lavede et rigtigt gammeldags frieri .. Han havde en fredag sagt, at han ville møde senere på arbejde, da han havde et møde kl. 9 i området, hvor vi boede.. Jeg tænkte ikke så meget over det, da det gav meget god mening.. Og ja han gjorde sig fin i tøjet og barberede sig, som han plejer, når han skal møde en kunde.. 

Så gik jeg hen til dagplejen med vores datter, og da jeg kom hjem, stod han i køkkenet og lavede pandekager .. Jeg syntes, at det var mega mærkeligt, men slog det hen med hans forklaring om, at han havde lyst til det.. Så bad han mig om at gå ind i stuen, mens jeg i begejstring fortalte om, hvor glad vores datter lige havde været.. Og pludselig kom han ind i stuen og var helt vildt mærkelig.. Nervøs og alt muligt, og SÅ satte han sig ned på ét knæ og fortalte, hvor meget han elskede mig, og om jeg ville giftes med ham .. Og da jeg havde tudet og sagt ja, og lige var kommet over chokket, så fortalte han, at han havde taget fri fra arbejde, og havde aftalt med min søster, at hun skulle passe vores datter, mens vi om aftenen gik ud og spiste .. 

Jeg vidste godt, at han ville fri, fordi jeg havde fået lokket det ud af ham.. Men vidste ikke helt præcist hvornår og hvordan.. Og jeg så det overhovedet ikke komme den dag .. 

Ikke overdrevet romantisk, men er ret glad for, at vi var alene, for jeg var fuldstændig i chok og tudede helt vildt hehe.. Hvad drømmer du om? 

Anmeld Citér

30. juni 2020

Anonym

Ja, jeg vil også gerne snart giftes. Vi har været forlovet i 4 år snart, men fordi jeg først var på dagpenge og så på kontanthjælp, kan vi heller ikke gifte os! Det er nogle tåbelige regler.

Anmeld Citér

30. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi blev forlovet da vi havde været sammen i 3 år og gift på rådhuset da vi havde været sammen i 6 år. 
Planen har hele tiden været at blive “viet” i kirken og holde en fest - og annoncere ægteskabet, når vi havde råd. 
Men så kom der et barn, et hus, en arbejdsulykke og dertilhørende manglende penge. 
Udsigterne for et rigtigt bryllup er ikke i sigte i hvert fald de næste mange år. 
Nu venter vi nr 2 og min mand har et helt år på studie igen, så vi har ikke været i stand til at kunne prioritere at spare op til bryllup. 
Så måske når vi har været gift i 15 år

Kan virkelig godt forstå at du glæder dig og ikke kan vente

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.