Sukkersyge - valg af pumpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej 
Vores søn har diabetes - er det nogen der kan anbefale en bestemt pumpe? 
Hvad fungerer godt? - det er lidt af en jungle og noget overvældende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2020

Chchch

Profilbillede for Chchch
Anonym skriver:

Hej 
Vores søn har diabetes - er det nogen der kan anbefale en bestemt pumpe? 
Hvad fungerer godt? - det er lidt af en jungle og noget overvældende. 

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om i helt selv kan vælge, hvilken i gerne vil have? Her hos os, der er det vist en bestemt en, som bliver købt og man kan ikke selv vælge... mit barn har ikke pumpe endnu så har ingen erfaring eller viden på området 

Anmeld Citér

22. juni 2020

Anonym trådstarter

Chchch skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om i helt selv kan vælge, hvilken i gerne vil have? Her hos os, der er det vist en bestemt en, som bliver købt og man kan ikke selv vælge... mit barn har ikke pumpe endnu så har ingen erfaring eller viden på området 

De har vist tre forskellige muligheder

Anmeld Citér

22. juni 2020

Chchch

Profilbillede for Chchch
Anonym skriver:

De har vist tre forskellige muligheder

Ok  Jeg er lidt spændt på, når vi selv skal til det. Har i forsikring på den?

Anmeld Citér

22. juni 2020

Anonym trådstarter

Chchch skriver:

Ok  Jeg er lidt spændt på, når vi selv skal til det. Har i forsikring på den?

Tror vi er samme sted i forløb. Vi har ikke fået pumpe endnu. Vi har ikke engang talt med lægen om de. De anbefaler først pumpe efter den første fase. Så det bliver ikke på denne side af sommerferien. 

Anmeld Citér

23. juni 2020

Chchch

Profilbillede for Chchch

Okay, ja det er fordi man er i remissionsfasen til at starte med, hvor man selv pludselig godt kan danne en smule insulin igen, men det vil ebbe ud igen og desuden er det jo vigtigt, at vi er helt fortrolige med insulin pen, hvis nu pumpen skulle gå i stykker eller lignende  Har i vænnet jer til tilværelsen?

Anmeld Citér

23. juni 2020

Anonym trådstarter

Chchch skriver:

Okay, ja det er fordi man er i remissionsfasen til at starte med, hvor man selv pludselig godt kan danne en smule insulin igen, men det vil ebbe ud igen og desuden er det jo vigtigt, at vi er helt fortrolige med insulin pen, hvis nu pumpen skulle gå i stykker eller lignende  Har i vænnet jer til tilværelsen?

Tja .. det her er dag 4 fire og vi sov hjemme fra i går. Det har gået fint med i-porten. Men så i eftermiddags efter den nye var sat steg hans blodsukker vildt- +20. Det viste dig så st den lille slange i i-porten var bøjet og ikke inde i huden. . Irriterende og stressende start herhjemme. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Chchch

Profilbillede for Chchch
Anonym skriver:

Tja .. det her er dag 4 fire og vi sov hjemme fra i går. Det har gået fint med i-porten. Men så i eftermiddags efter den nye var sat steg hans blodsukker vildt- +20. Det viste dig så st den lille slange i i-porten var bøjet og ikke inde i huden. . Irriterende og stressende start herhjemme. 

Ej ja, det kan jeg godt forstå. Til at starte med vil jeg sige, at jeg synes, at de første dage til en uge var de sværeste. Det er desværre noget, som kan ske. Vi har prøvet det med, at insulinen var blevet for varm (Det var i hvert fald vores teori, for det begyndte først at virke igen, da vi skiftede til en ny ampul) og så virker den altså ikke efter hensigten. Vi er 4 måneder "gamle" i diabetesverdenen og for os har det egentlig længe været hverdag nu. Der er stadig ting, vi indimellem kan blive i tvivl om, men så kan vi ringe til hospitalet. Vi lever egentlig mere eller mindre som vi plejer. Man skal bare lige have insulinen frem ved måltiderne. Altså bare og bare.... Det er jo en belastning, men man vænner sig til det..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.