Mistet evnen til at græde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2020

Anonym trådstarter

Er der nogen der kender det?

Jeg går lige nu igennem en grim skilsmisse, som er 5 mdr gammel. Hele vejen igennem har jeg gjort alt hvad jeg kunne for at passe på vores to piger i det her. Mens min eksmand bare inddrager dem i alt og mener, at man feks sagtens kan skændes foran børn uden at de tager skade. Derfor har jeg følt at ansvaret for at passe på dem i det her har ligget hos mig.

Og nu er der sket noget mærkeligt - jeg som altid har haft så let til tårer, har fuldstændig mistet evnen til at græde! Jeg oplever tit at være så ked af det og presset indeni, men jeg kan simpelthen ikke få det ud. Jeg har ikke grædt i flere måneder. Og når jeg ‘trænger’ til at græde så kan jeg ikke. Det sætter sig i stedet som vilde spændinger i ansigtet, hals, nakken og maven.

Måske lyder det mærkeligt, men hvad skal jeg gøre? Hvorfor kan jeg ikke ‘få det ud’, når mine piger sover..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg går lige nu igennem en grim skilsmisse, som er 5 mdr gammel. Hele vejen igennem har jeg gjort alt hvad jeg kunne for at passe på vores to piger i det her. Mens min eksmand bare inddrager dem i alt og mener, at man feks sagtens kan skændes foran børn uden at de tager skade. Derfor har jeg følt at ansvaret for at passe på dem i det her har ligget hos mig.

Og nu er der sket noget mærkeligt - jeg som altid har haft så let til tårer, har fuldstændig mistet evnen til at græde! Jeg oplever tit at være så ked af det og presset indeni, men jeg kan simpelthen ikke få det ud. Jeg har ikke grædt i flere måneder. Og når jeg ‘trænger’ til at græde så kan jeg ikke. Det sætter sig i stedet som vilde spændinger i ansigtet, hals, nakken og maven.

Måske lyder det mærkeligt, men hvad skal jeg gøre? Hvorfor kan jeg ikke ‘få det ud’, når mine piger sover..

Hvorfor du ikke kan, kan jeg ikke svare på. 
men kan relatere til det du skriver. 
jeg var max presset på et tidspunkt og følte de spændinger du taler om. Men der kom aldrig tårer. 
Da der begyndte at komme ro omkring mig omkring de ting der havde påvirket mig. Så slap alle følelser løs. Og græd næsten uafbrudt i 1 hel uge. 

Så jeg tænker at det også for dig kommer en dag når du mindst venter det. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Miti's mama

Når jeg når et vist niveau af stress, så kan jeg ikke græde. Tror det er helt normalt, men pas på dig selv 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Enig med de andre...

det kommer når adrenalinen er væk igen...

for lige nu kører du og hele din krop og sjæl på overdrive og indtil det er overstået så lukkes der for det der kan gøre at du vælter og måske ikke klarer at komme igennem det..

tro mig det skal nok komme retur..

første gang jeg var igennem det blev jeg meget  bange for mig selv da det kom retur for det kom ud af det blå uden der var noget der trickede det... sad bare og slappede af og pludselig begyndte jeg bare at tude uden at kunne forklare hvorfor...

sørg for at når I er igennem det så hav backup i netværk der kan tage pigerne så du får den ro der skal til for at bearbejde det der er sket...

det er et trauma der skal bearbejdes på lige fod med alt andet og det tager tid og ro...

Anmeld Citér

18. juni 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Din krop og psyke er i ren overlevelsestilstand. Giv dig selv tid og vær tålmodig. Det skal nok løsne op

Anmeld Citér

18. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde en periode hvor jeg var meget presset og fyldt op. Når jeg kørte på arbejde i bil (vi bor på landet) skreg jeg i bilen et par gange. Det løsnede op og jeg fik sluppet spændingerne uden andre behøvede at se det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.