Indefrosne feriepenge - kommunalt ansat pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej. 

er der nogen der har styr på alt det her med de indefrosne feriepenge?

jeg spørger fordi jeg får forskellige beskeder på mit job, og vores tr er ikke helt sikker på noget. 
jeg er kommunalt ansat som pædagog. Jeg får min almindelige løn under ferie. Får man udbetalt feriepengene så? Flere siger ja, men jeg forstår det ikke når man nu ikke optjener feriepenge? 

går man ind på borger.dk står der at der ikke er registreret nogle feriepenge på mit cpr-nummer, og at min arbejdsgiver har frem til 31. December til at registrere det, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen hvis jeg skulle få noget udbetalt til oktober.. 

jeg spørger fordi vi er mega pressede økonomisk, så det ville give mig virkeligt ro i maven hvis jeg vidste at der snart kom en lille hjælp. Samtidig gider jeg ikke glæde mig over det hvis det ikke sker 

håber nogen er kloge på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

er der nogen der har styr på alt det her med de indefrosne feriepenge?

jeg spørger fordi jeg får forskellige beskeder på mit job, og vores tr er ikke helt sikker på noget. 
jeg er kommunalt ansat som pædagog. Jeg får min almindelige løn under ferie. Får man udbetalt feriepengene så? Flere siger ja, men jeg forstår det ikke når man nu ikke optjener feriepenge? 

går man ind på borger.dk står der at der ikke er registreret nogle feriepenge på mit cpr-nummer, og at min arbejdsgiver har frem til 31. December til at registrere det, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen hvis jeg skulle få noget udbetalt til oktober.. 

jeg spørger fordi vi er mega pressede økonomisk, så det ville give mig virkeligt ro i maven hvis jeg vidste at der snart kom en lille hjælp. Samtidig gider jeg ikke glæde mig over det hvis det ikke sker 

håber nogen er kloge på det

jeg er også ansat som pædagog og ja vi får feriepenge. du optjener 5 ugers ferie og dem får du de 3 af dem udbetalt ligesom alle andre. 

Ferieåret løber vidst frem til 31 sep. derfor har arbejdsgiver endnu ikke registreret noget enndu.

Håber det giver ro i maven. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym

Som udgangspunkt klart ja, hvis du har været ansat i perioden 1/9 2019 og frem til nu.

Anmeld Citér

17. juni 2020

Mort3

Hejsa, 

Ja, du får feriepenge udbetalt svarende til tre uger. Du har optjent ferie så længe du har været i arbejde.

Kan godt forstå, at du synes, at det er forvirrende. Året i år vil være et dobbeltår pga. den nye lovgivning. Den gamle gav os ferien bagud, hvor den nye vil give os ferie løbende.

For at du ikke har 10 ugers ferie i år, så er 5 af ugerne indefrosset (sådan forenklet, det er lidt mere kompliceret end det). Indefrysningsperioden slutter ultimo august. Derefter skal arbejdsgiverne indberette, hvor meget du har tilgode. Nogle arbejdsgiver indberetter hver måned, så derfor kan nogle se det og andre ikke.

Så jeg er ikke i tvivl om, at du får. 

Der findes en masse beregnere på nettet både om hvad der ca. Vil stå og hvor meget du ca. vil kunne få udbetalt. De er cirka-tal, da det afhænger af ens præcise indtægt samt fradrag med mere. 

Hav en dejlig dag. 

Christina 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

Ej hvor er det dejligt at høre. Tusind tak for jeres svar. Det letter godt nok 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Soonmom

Som de andre skriver og du kan se din ferie på din lønseddel  

Anmeld Citér

17. juni 2020

Ano18

Soonmom skriver:

Som de andre skriver og du kan se din ferie på din lønseddel  

Så der hvor der står ferieberettiget løn ... nu spørger jeg dumt, men hvordan ved man det ikke er de nye opsparede. Er det den nyeste lønseddel man kigger på

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Hejsa, 

Ja, du får feriepenge udbetalt svarende til tre uger. Du har optjent ferie så længe du har været i arbejde.

Kan godt forstå, at du synes, at det er forvirrende. Året i år vil være et dobbeltår pga. den nye lovgivning. Den gamle gav os ferien bagud, hvor den nye vil give os ferie løbende.

For at du ikke har 10 ugers ferie i år, så er 5 af ugerne indefrosset (sådan forenklet, det er lidt mere kompliceret end det). Indefrysningsperioden slutter ultimo august. Derefter skal arbejdsgiverne indberette, hvor meget du har tilgode. Nogle arbejdsgiver indberetter hver måned, så derfor kan nogle se det og andre ikke.

Så jeg er ikke i tvivl om, at du får. 

Der findes en masse beregnere på nettet både om hvad der ca. Vil stå og hvor meget du ca. vil kunne få udbetalt. De er cirka-tal, da det afhænger af ens præcise indtægt samt fradrag med mere. 

Hav en dejlig dag. 

Christina 

Nu tror jeg faktisk jeg forstår det. Så den ferie jeg har optjent i 2019 (der normalt ville skulle bruges fra 1/5-2020) er indefrosset. Fordi jeg nu optjener min ferie til 2020, i år 2020. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Mort3

Anonym skriver:

Nu tror jeg faktisk jeg forstår det. Så den ferie jeg har optjent i 2019 (der normalt ville skulle bruges fra 1/5-2020) er indefrosset. Fordi jeg nu optjener min ferie til 2020, i år 2020. 

Præcis☺️

Anmeld Citér

17. juni 2020

Tulletullen

Den ferie du har optjent fra 1. September 2019 til 31. August 2020 indefryses (det er et helt år svarende til 5 uger).

Lige nu er vi i overgangsperioden med et miniferieår. Den ferie, du optjente fra 1. januar 2019-31. August 2019 kan du afholde fra maj-august 2020 - det er 16,64 dage. 

Jeg arbejder på lønkontoret i en kommune, og der er reglen også, at det ferie, du ikke får afholdt af de 16,64 dage, har du som udgangspunkt ret til at få udbetalt. 

Der er masser på nettet om det ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.