Åhh jeg er så træt og ked af det.
Vi er en sammenbragt familie og vi har mine børn i en 7/7, hvor selve ordningen fungerer rigtig godt og børnene trives i den. Og i øvrigt selv har bedt om, at det kunne være sådan. Samarbejdet med deres far er fantastisk og der intet at udsætte der.
Min mand og jeg har derudover en tumling sammen. Så hver anden uge er vi os tre, og hver anden uge er vi fem.
Men det er som om, at der er en eller anden helt skæv dynamik der træder i kraft, når vi er samlet allesammen, så vi ofte ender med at have nogle dårlige weekender med mange konflikter. Min mand er en god far og bonusfar, elsker børnene som var de hans egne. Selvfølgelig er det ikke altid nemt. Sådan er det jo.
Men han pga en skade støjfølsom og går derfor ofte fra at være sit hyperaktive muntre selv til at være mere indesluttet når vi er alle samlet. Ikke sur eller noget, men bare ikke helt sig selv.
Så sker der det, at jeg bliver anspændt og stresset. Fordi han ikke er som han plejer, og det synes jeg er svært at være i. Fordi jeg bliver anspændt, så går jeg på æggeskaller fordi jeg forsøger at sørge for, at han har det godt.
Så har vi vores tumling for hvem det selvfølgelig er forvirrende at være alenebarn den ene uge og yngste i en flok af tre i den anden uge. Så han reagerer med jalousi og bliver mere "bøvlet" end han er i de modsatte uger.
Mine børn skændes som søskende nu gør, og hånden på hjertet har de altså også en tendens til at brokke sig meget og bliver sure, når man beder dem hjælpe til, hvilket giver anledning til en del konflikter. Det gør mig ked af det, at der skal blive en konflikt hver gang man beder dem fx hjælpe med at dække bord osv.
Oven i det, er jeg også meget sensorisk sensitiv pga jeg har add, så med hensyn til mand, brokkende børn, kan selv vil selv tumling, larm fra legetøj så når jeg også bare et punkt hvor det er NOK.
Og så har vi endnu en dag, hvor jeg føler at dårlig stemning har fyldt. Hverdagene er ikke helt på samme måde, det er som om der er en anden naturlig struktur på dagen, der hjælper, en fast rutine som alle kender.
Men jeg ved ikke, hvordan vi får nogle bedre weekender. Vi kunne jo også dele os op, men hvad skulle vi så tage ud at lave, det må helst ikke koste noget. Selvfølgelig kan vi gå ud at lege i en time eller to, men synes ikke det fjerner presset fra dagen sådan generelt og den stemning der bliver.
Har i nogle råd? Kan mærke jeg er virkelig ulykkelig over det skal være sådan. Jeg troede, det ville blive en god dag i dag..