Nogen gange skal man tænke og ikke tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det er et ordsprog jeg ville ønske at en kvinde ville have gjort. :( manden og jeg var nede og handle igår og da vi skulle til at betale kigger ekspedienten på mig og spørger hvornår jeg skal føde? for min mave er jo stor og flot.. jeg er ikke gravid men taget på pga medicin :( Kæft min dag var bare ødelagt for resten af dagen :(

Jeg har også prøvet det. I en biograf om aftenen efter forestillingen. Min mave var godt udspilet og tilbage til gravidformen grundet en sodavand og slik... så spurgte hun mig hvor langt jeg var henne... jeg svarede bare at der var Stadig længe til og så gik jeg. Jeg blev så ked af det, dels fordi jeg godt ved at mor-maven havde været der lidt for længe efter graviditeten, men også fordi vi virkelig ønskede én til. 
Så ja, man skal virkelig tænke sig om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2020

Kir

Min søster har desværre oplevet det samme flere gange, ved at deg sårer hende ret meget  senest var det en gadesælger der prøvede at fange vores opmærksomhed og halvråbte til hende på engelsk at hun var gravid og om hvornår hun skulle føde  hun svarer som regel til folk "nej jeg er ikke gravid, jeg er bare tyk", hvilket er helt perfekt for folk bliver ret forlegne og ved ikke hvad de skal gøre af dig selv.

Jeg synes det er rigtig fint at sige fra når fremmede mennesker kommer med den slags udtalelser. Selvom der måske er gode intentioner, så er det da uforskammet at kommentere på en fremmed persons krop! Ved ikke hvorfor folk synes det er ok at gøre det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.