Samværsaftale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2020

Anonym trådstarter

Godmorgen 

står i den situaiton at mig og min (eks)mand har valgt at gå fra hinanden 

vi ha to drenge en på 2 år og en på 4 år 

jeg vil rigtig gerne finde en god ordning 

og han synes 7/7 ordning og den ene søn har bopæl hos ham og den anden hos mig, min tvivl ligger bare i at den lille dreng på 2 år og om det er for længe for ham at være væk for en af os af gangen eller om en 7/7 ordning er ok? 
hvilke ordninger har i ? Og hvad fungere bedst for jer, har virkelig brug for nogle rigtig gode råd til det hele så kom gerne med dem

på forhånd tak og dejlig søndag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2020

Anonym

Da min eksmand og jeg blev skilt, var vores børn også 2 og 4 år. 
Vi var meget enige om at det var vigtigt at børnene havde en fast base. Derfor blev vores ordning til at starte med fre-søn hver anden uge og man-tirs, hver anden uge hos far. 
Senere trappede vi det op langsomt og vi “sluttede” på 9/5 ordning. 
Nu er børnene så store at vi lytter til dem og de selv har indflydelse på samvær. 

Personligt synes jeg 7/7 er for hårdt for så små børn. Men det er min holdning. Jeg er klar over at det jo er i begge forældres interesse at være sammen med sine børn.

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da min eksmand og jeg blev skilt, var vores børn også 2 og 4 år. 
Vi var meget enige om at det var vigtigt at børnene havde en fast base. Derfor blev vores ordning til at starte med fre-søn hver anden uge og man-tirs, hver anden uge hos far. 
Senere trappede vi det op langsomt og vi “sluttede” på 9/5 ordning. 
Nu er børnene så store at vi lytter til dem og de selv har indflydelse på samvær. 

Personligt synes jeg 7/7 er for hårdt for så små børn. Men det er min holdning. Jeg er klar over at det jo er i begge forældres interesse at være sammen med sine børn.

Jeg synes også 7/7 er hårdt nok i den alder de har så men deres far er ikke enig med Mig 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes også 7/7 er hårdt nok i den alder de har så men deres far er ikke enig med Mig 

Det er mega ærgerligt. Jeg ved ikke hvad man gør i sådanne tilfælde. Vi har altid kunne finde fornuftige løsninger vi begge kunne holde ud. 

Måske statsforvaltningen kan hjælpe jer. Det behøver måske bare være noget “hjælp” til kommunikationen og forståelsen af at det skal være for børnenes bedste og ikke forældrenes behov. 
Det tror jeg faktisk jeg havde en kollega der gjorde. Det var ikke så “slemt” og det var ikke noget med at det skulle fastsættes samvær. Men for at hjælpe med at vende nogle svære emner/uenige punkter. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym

Jeg syntes også at 7 7 lyder langt og hårdt. Men en indkøring med mange skift er også hårdt for børnene. De vender sig til det. Men det kræver meget af alle parter. 

Det jeg høre er at det er dejligt at skifte dag ikke er fredag eller mandag. Men midt i ugen hvis der køres 7. 7. Sådan der både er hverdage og hygge i midten. Vi har ikke selv delebørn men snakket lidt med de børn der er det i min søns alder 8 år. 

Det især når der er korte dage. Så vælger de lege aftaler fra fordi de har savnet den ene eller anden. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Hvis målet er, at ungerne skal have en fast base et sted som foreslået herover: 

Snak med far om, hvor vigtigt du mener det er, at ungerne har en fast base enten hos mor eller far - for at de kommer bedst igennem den situation I har sat dem i. 

Fortæl ham at du er villig til at de kommer flest dage til ham, fordi det er for ungernes skyld du helst ikke vil have 7-7 ...

Foreslå en ordning hvor ungerne er hos ham flest dage og hos dig hveranden weekend.

Bed ham tænke igennem, hvad den ordning gør for hans liv og karriere - og om han er klar på det... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.