Er så meget i tvivl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

iln

... om hvor meget tøj Silas skal have på nu, når han sover ude i barnevognen. Jeg ved godt fingerreglen er tjek brystkasse og nakke, men kan dælme ikke komme til for alt det tøj.

Lige nu ligger han og sover udenfor og babyalarmen viser 15 grader inde ved ham. Som fotoet viser har han en strikjakke, vanter, bomulshue og futtter på. Så er dynen pakket godt ned om ham + jeg lige har været ude og pakke et vattæppe om dynen også, da jeg synes han var lidt kold under jakken (men jeg står jo og hundefryser når jeg tjekker så har dælme svært ved om det er mig eller ham jeg egentlig kan mærke - hvis det gav mening). Jeg har sådan en heldragt til ham, men er bange for at hvis jeg propper ham i for meget tøj nu så vil han komme til at fryse når det bliver endnu koldere.

Jeg ved godt at hvert barn er forskelligt men hvad har jeres børn på? Bare sådan så jeg har lidt at sammenligne med.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

anna-jonas

Nåååå..................hvor er han dejlig.

Ida sover i en foret heldragt i velour på ydersiden og bomuldsfor på indersiden........................desuden en elefant hue og uldfutter. Dragten dækker hendes hænder, så vi er ikke begyndt med vanter endnu. Når det bliver koldere, har jeg en rigtig varm flyverdragt til hende.

Jeg mærker Ida i nakken, når hun lige er kommet ind, fra sin lur, så jeg ikke selv er for kold.

Mette

Anmeld

24. oktober 2009

Barbamama

Åh ja jeg kender det godt. Carla har en heldragt på hvor hun har en trøje indenunder. Hun ligger på et lammeskind og så har hun dyne og tæppe over sig. Jeg mærker hende når hun er kommet ind på fingre og hoved og ben og hun er varm overalt. Jeg tænker at hun skriger og vil ind hvis hun fryser.  Ja jeg ved det ikke men indtil videre har hun nok tøj på

Anmeld

24. oktober 2009

Bondepigen

michella80 skriver:

Åh ja jeg kender det godt. Carla har en heldragt på hvor hun har en trøje indenunder. Hun ligger på et lammeskind og så har hun dyne og tæppe over sig. Jeg mærker hende når hun er kommet ind på fingre og hoved og ben og hun er varm overalt. Jeg tænker at hun skriger og vil ind hvis hun fryser.  Ja jeg ved det ikke men indtil videre har hun nok tøj på

Jeg mener at have læst noget om engang, at indtil de er 1 år, kan de ikke mærke at de fryser selv, eller osse giver de ikke lyd. Kan ikke lige huske præcis hvordan det var.

Men ja, det er virkelig svært at finde ud af hvor meget de skal have på. Jeg har stadig svært ved det med Emma, fordi hun er en meget varm pige... selv om hendes mor fryser, kan hun have det varmt nok...

Anmeld

24. oktober 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

... om hvor meget tøj Silas skal have på nu, når han sover ude i barnevognen. Jeg ved godt fingerreglen er tjek brystkasse og nakke, men kan dælme ikke komme til for alt det tøj.

Lige nu ligger han og sover udenfor og babyalarmen viser 15 grader inde ved ham. Som fotoet viser har han en strikjakke, vanter, bomulshue og futtter på. Så er dynen pakket godt ned om ham + jeg lige har været ude og pakke et vattæppe om dynen også, da jeg synes han var lidt kold under jakken (men jeg står jo og hundefryser når jeg tjekker så har dælme svært ved om det er mig eller ham jeg egentlig kan mærke - hvis det gav mening). Jeg har sådan en heldragt til ham, men er bange for at hvis jeg propper ham i for meget tøj nu så vil han komme til at fryse når det bliver endnu koldere.

Jeg ved godt at hvert barn er forskelligt men hvad har jeres børn på? Bare sådan så jeg har lidt at sammenligne med.

Øh alarmen er vel den temp. der er der hvor den står?

Så det vil sige at der faktisk er varmere nede under dynen?

Min sp sagde at den ideale temp. for børn (og voksne) at sove hedder 18g. Så under dynen passer det vel meget godt.

Og så længe smukke ikke står i træk, eller der blæser ned til ham så er det vel ok. Du kan evt. sætte regnslag over, så der bliver holdt på varmen.

Her sover Malucca (når hun sover ude) i en stræktrøje og futter.

Anmeld

24. oktober 2009

Barbamama

bondepigen skriver:

Jeg mener at have læst noget om engang, at indtil de er 1 år, kan de ikke mærke at de fryser selv, eller osse giver de ikke lyd. Kan ikke lige huske præcis hvordan det var.

Men ja, det er virkelig svært at finde ud af hvor meget de skal have på. Jeg har stadig svært ved det med Emma, fordi hun er en meget varm pige... selv om hendes mor fryser, kan hun have det varmt nok...

Nå for søren -ja det er jo ikke så godt så.... Men hun har været var overalt hver gang hun kom ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.