HJÆLP..Er bange for min mand har testikelkræft!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.230 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2020

Anonym trådstarter

For cirka en uge siden bemærkede min mand at hans ene testikel er vokset lidt og blevet tydeligvis hårdere end den anden! Han har hverken smerter, feber eller lign. Når man søger disse symptomer på nettet dukker testikelkræft op!! Nogen herinde som har erfaring med lign?? Jeg er så bange og frygter det værste!! 
ps. Han skal til lægen imorgen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nu er skaden jo sket, men ellers er verdens bedste råd at man skal lade være med at google symptomer. Risikoen for man ender med at læse noget voldsomt er kæmpe stor.

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

For cirka en uge siden bemærkede min mand at hans ene testikel er vokset lidt og blevet tydeligvis hårdere end den anden! Han har hverken smerter, feber eller lign. Når man søger disse symptomer på nettet dukker testikelkræft op!! Nogen herinde som har erfaring med lign?? Jeg er så bange og frygter det værste!! 

Ligeså vel som google er din ven, er google også din fjende. 
Man skal virkelig slå koldt vand i blodet, når man googler diverse symptomer, fordi internettet kan give unødig frygt og bekymring. 

Det er altid en dårlig at ide at “selvdiagnosticere” ved hjælp af internettet. Det værste ved det er at man tit både søger og støder på alle skrækscenarierne, for noget der ligeså vel kan være harmløst. 

Godt at I har søgt læge, for lægen vil helt klart vurdere om videre undersøgelse er nødvendig. 
Vil så lige sige at rigtig mange mænd der får konstateret testikelkræft bliver helbredt. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Da du googlede fandt du forhåbentlig også frem til, at testikelcancer kun rammer 1/10.000 mænd, og at mere end 95 % helbredes? Desuden er testiklen oftest uøm ved testikelcancer. 

Når det er sagt, så skal han selvfølgelig til lægen og have det undersøgt. I skal ikke blive nervøse, når din mand bliver sat i en kræftpakke. Det er standardprocedure og kun positivt, for så får I hurtig vished  

Bud på en anden merr harmløse forklaring kan være en betændt testikel eller bitestikel.

Anmeld Citér

3. juni 2020

Janet1989

Regel nr 1: 

ALDRIG google symptomer - man ender altid op med kræft eller andre farlige sygdomme. Et snige til lægen med ham, go go.

Anmeld Citér

8. juni 2020

Anonym trådstarter

Ja i har ret med ikke at google, men kunne altså bare ikke lade vær fordi det trak så meget ud med at få en tid hos lægen. Nu har han været til undersøgelse og det viste sig desværre til at være kræft!! Jeg er knust og synes det hele er uretfærdigt. Er samtidig gravid, så har lidt lettere til tårer osv!  Hvor jeg dog håber at han klarer den!!

Anmeld Citér

8. juni 2020

Rockertand

Anonym skriver:

Ja i har ret med ikke at google, men kunne altså bare ikke lade vær fordi det trak så meget ud med at få en tid hos lægen. Nu har han været til undersøgelse og det viste sig desværre til at være kræft!! Jeg er knust og synes det hele er uretfærdigt. Er samtidig gravid, så har lidt lettere til tårer osv!  Hvor jeg dog håber at han klarer den!!

Stort kram.

Anmeld Citér

8. juni 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej for pokker da  sikke en barsk virkelighed og helt urimeligt. Kæmpe kram 

Anmeld Citér

9. juni 2020

asphodel

Anonym skriver:

Min mands far fik hudkræft for cirka 25 år siden. Han har da fysiske mén af det på huden, men nu er han 82 år og er her stadig. Kræft er aldrig sjovt, men det er ikke længere automatisk en dødsdom. Håber det bedste for din familie.

Anmeld Citér

9. juni 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Stort kram! Selvom det er så skræmmende og usikkert det hele, så har testikelkræft gode prognoser. Langt de fleste bliver raske. 

Da vi var igennem systemet gik det hurtigt fra diagnose til indgreb. Håber i hurtigt får en plan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.