Offentligt sti gennem ens grund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej

hvis man har et hus hvor der går en offentlig sti gennem udkanten af ens grund, hvordan er man så stillet ? Kan man overhovedet gøre noget ? 
Er ikke blevet oplyst om at stien er vores grund før nu. Og har boet her i nogle år.

Hvem har fortalt dig at det er en offentlig sti ? 

dem der boede i vores hus før os, de havde lavet et hul i hækken ind til naboen, så de kunne komme til kaffe ved hinanden, uden at de skulle gå udenom begges grunde.
Da vi overtog huset, så plantede vi som det første hullet til.
Naboen sagde ikke noget til det, men postbudet gjorde ���� postbudet mente det var en postvej, så den skulle åbnes op igen. Jeg sagde det kommer ikke til at ske, du må bruge indkørslen ligesom alle andre der ville besøge os. Så var der ro, selvom postbudet var lidt knotten, de første par gange jeg så hende.

Jeg tænker bare måske tidligere ejer har givet nogen lov til, at bruge din grund som gennemgang og de så fejlagtig tror at den er offentligt, men ikke er det.
Hvis der er en offentlig sti på din grund, så mener jeg at det er registret ved kommunen, så dem ville jeg kontakte. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Hej

hvis man har et hus hvor der går en offentlig sti gennem udkanten af ens grund, hvordan er man så stillet ? Kan man overhovedet gøre noget ? 
Er ikke blevet oplyst om at stien er vores grund før nu. Og har boet her i nogle år.

Tænker vis i har boedet der et par år, og først har opdaget det nu, er det vel lige meget ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.