Hvad kan dette være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
7 svar
5 synes godt om
15. maj 2020

AnoMor

Min søn har været hos sin far hele ugen. Og her til aften da jeg gav ham nattøj på havde han dette mærke på hoften. Det er helt tørt. 
Har smurt med creme og holder selvfølgelig øje med det og er det ikk væk mandag så ringer jeg til lægen. 

men er der nogen der ved hvad det kan være? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
AnoMor skriver:

Min søn har været hos sin far hele ugen. Og her til aften da jeg gav ham nattøj på havde han dette mærke på hoften. Det er helt tørt. 
Har smurt med creme og holder selvfølgelig øje med det og er det ikk væk mandag så ringer jeg til lægen. 

men er der nogen der ved hvad det kan være? 

Kan han have slået sig? Umiddelbart ligner det et slag. Vores datter har indimellem fået sådanne slag/hudafskrabninger de mærkeligste steder, fx ved fald på legepladser, løbehjul eller cykel. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Soonmom

Slået sig eller eksem.

Hvorfor lægen ?

Anmeld Citér

15. maj 2020

AnoMor

Babyklar87 skriver:

Kan han have slået sig? Umiddelbart ligner det et slag. Vores datter har indimellem fået sådanne slag/hudafskrabninger de mærkeligste steder, fx ved fald på legepladser, løbehjul eller cykel. 

Han har ikke slået sig. Men har snakket med far som fortæller han har haft det et par dage. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Slået sig eller eksem.

Hvorfor lægen ?

For at finde ud af hvad det er selvfølgelig og få noget der kan hjælpe hvis det er eksem. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Soonmom

AnoMor skriver:

For at finde ud af hvad det er selvfølgelig og få noget der kan hjælpe hvis det er eksem. 

Du kan få noget i håndkøb at smøre med 

Hvis han ikke er generet af det, ville jeg da aldrig gå kontakte lægen bare pga en lille rød plamage 

Anmeld Citér

15. maj 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Du kan få noget i håndkøb at smøre med 

Hvis han ikke er generet af det, ville jeg da aldrig gå kontakte lægen bare pga en lille rød plamage 

Det er da også fint nok at du ikke vil ko talte lægen. Men bare fordi at du ikke vil betyder det ikke at det er forkert at jeg vil hvis det ikke forsvinder om nogle dage 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det kunne godt ligne enten tør hud eller lidt eksem.. Prøv at smøre med noget fed creme 2-3 gange om dagen i nogle dage.. Forsvinder det ikke eller bliver mindre i løbet af weekenden, så er det nok noget eksem, og så skal der måske noget hormoncreme til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.