Krone Tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
7 svar
1 synes godt om
11. maj 2020

Anonym trådstarter

jeg skal ha en krone på en tand der er rodbehandlet fordi da jeg havde skoletandlæge borede de så tæt på nerven at jeg havde mange smerter 

Nu efter en snak med tandlægen anbefalede han er Krone til 7000kr - Det er da mange penge 

Den er i den dele af munden hvor man kan se det med det samme om  jeg åbenhed munden :/ 

Dette bekymrer mig om man kan se det 

nogen herinde der har en krone på deres tand? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2020

Carina:-)

Ja og man kan ikke se det .

Fik det lavet i Tyskland  - lige over grænsen til dansktalende tandlæge .

Skulle betale 12.000 for rodbehandling og krone i DK 

3400 i Tyskland .

Og de laver regningen så du selv kan sende den ind til sygesikringen Danmark så du får tilskud.

Anmeld Citér

11. maj 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

3400 i Tyskland .

Og de laver regningen så du selv kan sende den ind til sygesikringen Danmark så du får tilskud.

Omg! Der er penge er spare! 

wow kan du skrive ha hvad han hed? Og var alt som det skulle være? 

hvorfor er det så meget billigere i Tyskland?

Anmeld Citér

11. maj 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

3400 i Tyskland .

Hvorfor skulle du ha en krone? Fordi det var en rodbehadlet tand? 

fordi han synes jeg skal lave den nu for at forstærke den så jeg ikke ender ude i den flækker og så skal ha en indplantant til 20.000kr 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Omg! Der er penge er spare! 

wow kan du skrive ha hvad han hed? Og var alt som det skulle være? 

hvorfor er det så meget billigere i Tyskland?

Tomas Jensen i niebull.   - hvis du ikke kan finde ham via Google så skriv lige en pb så får du lige tlf nummer 

Ja og han giver garanti på hans arbejde  - 

Ja fordi når en tand er rodbehandlet er der risiko for at den revner  . Når kronen er på så er det som en skal over tanden.

Bruger Tomas hver 6 måned til tjek og tandrensning .og handler på vejen hjem  - så er diesel tjent ind 

Anmeld Citér

12. maj 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hvorfor skulle du ha en krone? Fordi det var en rodbehadlet tand? 

fordi han synes jeg skal lave den nu for at forstærke den så jeg ikke ender ude i den flækker og så skal ha en indplantant til 20.000kr 

Rigtig god ide. 

Jeg fik rodbehandlede en tand (anden bagerst forneden) og vi havde aftalt, at vi skulle kigge på en krone efter 1/2 år. Tanden nåede bare og knække, og det var så langt nede, at der ikke kunne komme en krone på. Tanden er nu væk og jeg valgte ikke, at få et implantat, da man ikke ser det og den kostede 15.000 kr. foruden de 10.000 kr. jeg allerede havde brugt.

Anmeld Citér

12. maj 2020

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Rigtig god ide. 

Jeg fik rodbehandlede en tand (anden bagerst forneden) og vi havde aftalt, at vi skulle kigge på en krone efter 1/2 år. Tanden nåede bare og knække, og det var så langt nede, at der ikke kunne komme en krone på. Tanden er nu væk og jeg valgte ikke, at få et implantat, da man ikke ser det og den kostede 15.000 kr. foruden de 10.000 kr. jeg allerede havde brugt.

Nu må vi se den er 13 år gammel  der har aldrig været nogen der anbefalede en krone at forstærke den - Den ligger mega synligt - 

men tandlægen kiggede på den og synes den så fine ud...

Anmeld Citér

12. maj 2020

Tommelise

Jeg har kroner på tre tænder.

Ingen af dem var rodbehandlede i forvejen. De to var knækkede, og den tredje havde mange revner.

Den tredje måtte rodbehandles 2-3 uger efter, at jeg havde fået kronen på. Men det var sort uheld.

Der er ingen, der kan se, at jeg har kroner på tre tænder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.