Kejsersnitdellen og tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2020

Anonym trådstarter

... har jeg hørt, at den bliver kaldt - men man kan sikkert også få den, selvom man ikke har fået kejsersnit.
Det er sådan en dum lille delle, jeg har fået, som mest bare består af løs hud og sidder lige over kejsersnittet. Det ligner virkelig en muffin, som man har proppet i en for lille muffinform... Jeg har været gravid 2 gange og især 2. gang blev maven meget stor. Jeg lider herefter både af brok og delte mavemuskler + en masse ekstra løs hud. Min mave har en mærkelig form.
Da jeg ellers har tabt mig næsten helt tilbage til min før-vægt, så er den der lille delle på maven meget fremtrædende og f.eks. når jeg har jeans på, så hænger den ud over kanten og kan ses igennem alle t-shirts - selv de løse. Det får mig til at føle mig ret grim og der er rigtig meget af mit tøj, jeg slet ikke kan få mig til at gå i længere her et år efter sidste fødsel.
Jeg har i det store hele accepteret min nye og lidt tykkere krop og tænker, at sådan er det bare nu, hvor jeg har født 2 dejlige børn - men den der lille delle... den er altså uklædelig!!

Jeg går bare i løst tøj herhjemme, men når jeg skal ud, må det da gerne være pænt. Findes der noget tøj, der ligesom kan stramme dellen lidt ind? Uden at man bliver dårlig, fordi det er stramt - kan f.eks. ikke lide højttaljede jeans...

Nogle tips?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Shapewear underbukser/dragt. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Prøv evt leggings. De fleste leggings går op over maven. Det strammer lige en anelse ind. 
Prøv evt leggings under dine bukser. Hvis det giver det ønskede resultat kan man jo få leggings der er helt korte(eller selv klippe dem)

personligt gider jeg ikke Shape Wear fordi det er “for stramt/for shape’ende”. Men måske er det en ide for dig. 

Min løsning har været leggings eller strømpebukser. Gerne kjoler 

Anmeld Citér

7. maj 2020

Anonym trådstarter

De leggins jeg har prøvet sidder lige midt i dellen, så den bliver delt i to Finder der modeller, der går helt op over navlen?

Jeg er også bange for at shapewear sidder for stramt... Men kan jo altid prøve noget. Om ikke andet så til fester - men til hverdag skulle det helst ikke stramme for meget. Er desværre lidt "sart" med stramt tøj.

Anmeld Citér

7. maj 2020

A38

Jeg har en såkaldt evighedsdelle lige dér hvor du beskriver. Det er bare sådan min krop ser ud. For mig handler det meget om materialer - stretch denim går slet ikke, da de ikke holder maven ordentlig på plads. Ægte denim sidder meget bedre. Det samme med stramme nederdele, de skal helst være i et kraftigt stof og gerne med lidt drapering i siderne for at falde lidt lettere om maven.

Under stramme kjoler har jeg brugt shapewear, jeg synes ikke det er for stramt til at jeg kan holde det ud, men det er vigtigt at købe noget i lidt bedre kvalitet end h&m’s løsning, da deres shapewear godt kan “rulle” i kanterne.

Ja så mit tip er at kigge lidt på materialet af det tøj du har på og hvordan det falder på din krop. Det har i hvert fald hjulpet mig med min delle 

Anmeld Citér

7. maj 2020

AnoMor

Jeg tænker også umiddelbart shapewear. 
men ellers højtaljede jeans måske?

Anmeld Citér

7. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

De leggins jeg har prøvet sidder lige midt i dellen, så den bliver delt i to Finder der modeller, der går helt op over navlen?

Jeg er også bange for at shapewear sidder for stramt... Men kan jo altid prøve noget. Om ikke andet så til fester - men til hverdag skulle det helst ikke stramme for meget. Er desværre lidt "sart" med stramt tøj.

Jeg køber altid leggings fra h&m. Ved mig går de helt op over maven, langt op over navlen. Jeg har en lang overkrop, så det er ikke derfor. Prøv evt dem på et tidspunkt, når vi er ved mere normale tider. 

Anmeld Citér

7. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Shape trusser med en bred kant der går op og strammer dellen lidt ind? 

Anmeld Citér

7. maj 2020

Anonym

Jeg køber altid trusser et nummer større så de går op over dellen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.