Opstart i børnehave og hysteriske anfald.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
5 svar
6 synes godt om
4. maj 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus

Vores 3 årige dreng er lige startet i børnehave idag og har været der 2 timer med mor. 

Det gik super godt men her sidst på eftermiddagen får han hysteriske anfald, nok fordi han er super træt. Men hvordan hulen håndtere vi det?? Idag kørte han sig selv mere og mere op på trods af faste rammer/klare beskeder og på trods af at vi forsøgte at trøste og få ham til at falde ned. Det endte med at jeg tog ham op på værelset og fik ham til at falde i søvn. Dog uden aftensmad eller noget som helst. Måtte holde ham og give ham ble på fordi han blev så hysterisk.

Hvordan har i andre taklet børnehave opstart?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Sover han ikke til middag?

Det er en god idé i den her tid. 

Hvis fordi i ikke kan få ham til at sove kan i kører en tur måske. Det hjalp på vores datter. 

Anmeld Citér

4. maj 2020

BabyMama2016

Vores 3 årige dreng er lige startet i børnehave idag og har været der 2 timer med mor. 

Det gik super godt men her sidst på eftermiddagen får han hysteriske anfald, nok fordi han er super træt. Men hvordan hulen håndtere vi det?? Idag kørte han sig selv mere og mere op på trods af faste rammer/klare beskeder og på trods af at vi forsøgte at trøste og få ham til at falde ned. Det endte med at jeg tog ham op på værelset og fik ham til at falde i søvn. Dog uden aftensmad eller noget som helst. Måtte holde ham og give ham ble på fordi han blev så hysterisk.

Han siger fra det bedste måde han kan - Han har ikke ordene: Mor jeg er nervøse og bange den er så stor jeg kender ingen osv osv 

Det er i vores børn opførsel vi som forældre skal LæSE vores børn følelser 

- Det er skide hårdt at skifte til børnehave de store 6 årig ligner nærmeste voksne 

Du må bare afsted igen med ham og snakke han igennem det, og anerkende ham sige du godt kan forstå han er bange osv osv osv 

der bliver noget spurgte af ham som han ikke kan klare 

TID og anerkendelse 

Held og Lykke håber han kommer at elske BH 

Anmeld Citér

5. maj 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus
libramarie12 skriver:

Sover han ikke til middag?

Det er en god idé i den her tid. 

Hvis fordi i ikke kan få ham til at sove kan i kører en tur måske. Det hjalp på vores datter. 

De har desværre ikke mulighed for at tilbyde lur i tiden. 

Anmeld Citér

5. maj 2020

Æblegrød_dk

Rixus skriver:

Den med klare beskeder/faste rammer til jeres søn kan I godt sætte på standby i indkøringsfasen til bh. Han siger fra på bedste evne ved at han kokser over og så må I som forældre give plads til justering, og køre de faste rammer/klare beskeder ind igen efterfølgende. Det bedste råd herfra er at når mor kommer hjem med ham fra bh at skifte med det samme til afslappet tøj/nattøj, fyld godt med brændstof på ham/aka mad (også selvom I har faste spisetider) og så træk stikket fuldkommen efter maden - gå ind på værelset/træk gardinerne halvt for, evt lav en seng på gulvet, giv ham hans dyne og så ned og ligge med en velkendt tegnefilm - ro, ro og masser af ro så hans lille hjerne kan summe alle de nye indtryk fra bh igennem. Han bruger enorme ressourcer på det nye liv og det kræver enorm gen-opladning efterfølgende. Falder han i søvn er det fint, tumler han uroligt rundt så lad ham det, begynder han at lege så lad ham det - rum at han måske viser uro for at kunne skabe ro til at 'lade batterierne op igen'. I kan skabe rammerne, I kan ikke skabe roen i ham - den skal han selv finde frem til.

Det er det råd jeg giver til forældrene, når de skal køre deres børn ind i bh. Skru ned for aktiviteterne, minimere kravene/kommunikationen og lad vær med at spørge barnet hvad det gerne vil! Sig; nu skifter vi tøj, nu spiser vi - nu gør vi dette her (barnet skal ikke have mulighed for at tage stilling - det gør forældrene) og så én ting ad gangen...de kan nemlig ikke rumme mere i deres hjerner. 

Håber du/I kan bruge overstående. 

Hilsen pædagogen. 

Anmeld Citér

5. maj 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Rixus skriver:

Her er hvad jeg gjorde og mærkede virkede. Havde altid et æble eller lign. Med ved afhentning. Sult kan virkelig gøre meget på humøret sidst på dagen. Og så virkelig bare ro, med en god bog i sofaen, putte, lege rolige lege. Dvs. Ikke bygge LEGO, lægge puslespil eller andet ‘hjerneleg’ der kan drille når man er træt. Og ingen vilde tumlelege osv. Få og opnåelige krav og ikke spørge om noget barnet skal tage stilling til. Fortæl en historie på vejen hjem. Sid og tegn eller læs. Og så selvfølgelig hovedregelen, hvis den voksne udviser ro og overskud glider alting nemmere. Men der vil selvfølgelig altid være dumme dage hvor alt bare er sværere både for de voksne og barnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.