At bygge nyt hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2020

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Hej med jer, 

Vi har igennem længere tid været på husjagt uden at vi har fundet lige præcis det vi søger. Jeg synes egentlig ikke at vi er kræsne, men i det område vi gerne vil bo i er der ikke frygtelig meget til salg, men der er tilgengæld byggegrunde, så nu har vi besluttet at vi vil bygge nyt  

Så jeg vil egentlig bare gerne høre alle jeres erfaringer (gode og dårlige), hvad skal man huske, hvad ville I gøre anderledes, hvem byggede huset og alt det der  Og hvor stort jeres hus er og hvad I endte med at betale for det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

drabo

Profilbillede for drabo

bedste råd - tag ud og se rigtigt mange udstillingshuse og noter jer hvad der virker i de forskellige huse.

Find ud af hvad i virkeligt gerne vil have - og hvad der kun er dejligt at have - for tro mig der skal træffes nogle valg medmindre man har en meget stor pengepung.

Tænk over at huset skal fungere ikke bare nu, men også om 5 eller 10år når ungerne er større eller kommet

Overvej lysindfald - nogle nyere huse bliver enormt varme lige så snart solen skinner fordi der ikke er tænkt i solafskærmning

Man kan aldrig få stikkontakter nok - selvom de koster kassen, når man bygger nyt

Snak med mere end 1 byggefirma og tænk på at de fleste ting er billigere at få gjort mens man bygger fremfor senere - især ekstra kvadratmeter.

undervurder ikke hvad der kommer i ekstra udgifter til ekstrafundering, have osv.

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

Lefrica skriver:

Hej med jer, 

Vi har igennem længere tid været på husjagt uden at vi har fundet lige præcis det vi søger. Jeg synes egentlig ikke at vi er kræsne, men i det område vi gerne vil bo i er der ikke frygtelig meget til salg, men der er tilgengæld byggegrunde, så nu har vi besluttet at vi vil bygge nyt  

Så jeg vil egentlig bare gerne høre alle jeres erfaringer (gode og dårlige), hvad skal man huske, hvad ville I gøre anderledes, hvem byggede huset og alt det der  Og hvor stort jeres hus er og hvad I endte med at betale for det. 

Aldrig, aldrig kun bygge det antal kvm, man synes ville være fint her og nu, altid bygge større.

Hav en god økonomisk elastik, det bliver altid meget dyrere, end man tænker, også selvom man bygger totalenterprise, så skal der lige nye møbler, krukker til terassen osv., det koster dyrt.

Undersøg, om jeres bank har ændret kravet til opsparing, nogle banker er gået fra 5% til 10%, som man skal have kontant, det kan godt blive mange penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.