Pollen allergi / pollental

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
6 svar
5 synes godt om
26. april 2020

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har de sidste 12-14 år lidt af pollen allergi. Når jeg tjekker pollenkalenderen, passer det med birk. Dog er jeg de seneste år kommet i tvivl, synes nogle år det pludselig er kommet meget tidligt (februar), så det snarere passede med Hassel eller El.

Det plejer at være ret slemt, men sidste år havde jeg slet ingen gener. Vi rejste dog på 2 ugers påskeferie sydpå lige i sæsonen, så jeg gik bare ud fra det var derfor. I år har jeg igen nærmest ingenting, selv om jeg kan se tallene er høje nu (bor i Jylland). 

KAN pollen allergi forsvinde af sig selv?

Og nu DMI har ændret hjemmeside, kan jeg ikke længere finde pollenarkivet - altså ikke dagens tal, men der hvor man kan se tallene fra den sidste måned. Nogen der kan linke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2020

Ano18

Min datter har allergi for birk og er meget ramt pt. Min mand har mega pollenallergi. Vores læge siger det bliver bedre m alderen han har en app m pollental han får beskeder fra dagligt ... må spørge ham hvad den hedder ...

Anmeld Citér

26. april 2020

Ano18

Birk høj, elm lav og intet andet pt. Sådan har det været noget tid 

Anmeld Citér

26. april 2020

Mort3

Hejsa,

Jeg har det på samme måde. Jeg har altid døjet med pollenallergi i sindssyg grad. Men i år, der er intet. Jeg har ind til nu ikke taget en pille, øjendråber eller andet. Lidt irritation i næsen, men det er ingenting sammenlignet med tidligere. 

Min mands søn, som også er pollenallergiker han er ramt som aldrig før, så ved ikke, hvad der gør forskellen. 

Men jeg ville da blive lykkelig, hvis allergien for pollen har valgt at forlade min krop 

Anmeld Citér

26. april 2020

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mort3 skriver:

Hejsa,

Jeg har det på samme måde. Jeg har altid døjet med pollenallergi i sindssyg grad. Men i år, der er intet. Jeg har ind til nu ikke taget en pille, øjendråber eller andet. Lidt irritation i næsen, men det er ingenting sammenlignet med tidligere. 

Min mands søn, som også er pollenallergiker han er ramt som aldrig før, så ved ikke, hvad der gør forskellen. 

Men jeg ville da blive lykkelig, hvis allergien for pollen har valgt at forlade min krop 

Ja, jeg er da så småt begyndt at tro på det 

krydset fingre for dig også 

Anmeld Citér

26. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Har du været gravid for et par år siden? 

For min pollenallergi forsvandt næsten under graviditeten (sagde min læge var normalt), og efterfølgende har jeg heller ikke været så hårdt ramt, som jeg plejer

Anmeld Citér

26. april 2020

Lomm

Profilbillede for Lomm
Unicorn1 skriver:

Har du været gravid for et par år siden? 

For min pollenallergi forsvandt næsten under graviditeten (sagde min læge var normalt), og efterfølgende har jeg heller ikke været så hårdt ramt, som jeg plejer

Nej, min yngste er 5, så det er lidt tid siden, plus at begge mine er fra februar/marts, dvs jeg har ikke været gravid lige i perioden april/maj. 

Men fin info til andre gravide, jeg ammede jo så i perioden, tog noget natur halløj kaldet Perilla blad, det hjalp faktisk en del.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.