Når far passer baby :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
2 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2020

Anonym trådstarter

Hej alle :-) 

Det her en egentlig en tråd for at høre, om de kære fædre til jeres børn har gjort nogle lidt “forkerte ting” eller sjove ting ved pasning af den lille, der ikke var lige efter forskriften?   

Jeg kan jo starte. Min kæreste er førstegangsfar og alt er ret nyt for ham og nogen gange (med)tænker han ikke altid det lille nye væsen. Eksempelvis gjorde han badeværelset rent med alverdens kemikalier, mens vores lille datter var i rummet  og gav hende 150 ml (!) sukkervand, da hun var fem uger. Hun var pæn aktiv i en del timer efterfølgende. Og har været helt sikker på, at sutten skulle placeres omvendt i munden på hende. Ikke at jeg er bedre selv! Kom til at introducere skråstolen allerede i uge 4, hvor man minimum skal være 8 uger gammel   

kom med jeres historier :-D 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Hej alle :-) 

Det her en egentlig en tråd for at høre, om de kære fædre til jeres børn har gjort nogle lidt “forkerte ting” eller sjove ting ved pasning af den lille, der ikke var lige efter forskriften?   

Jeg kan jo starte. Min kæreste er førstegangsfar og alt er ret nyt for ham og nogen gange (med)tænker han ikke altid det lille nye væsen. Eksempelvis gjorde han badeværelset rent med alverdens kemikalier, mens vores lille datter var i rummet  og gav hende 150 ml (!) sukkervand, da hun var fem uger. Hun var pæn aktiv i en del timer efterfølgende. Og har været helt sikker på, at sutten skulle placeres omvendt i munden på hende. Ikke at jeg er bedre selv! Kom til at introducere skråstolen allerede i uge 4, hvor man minimum skal være 8 uger gammel   

kom med jeres historier :-D 

Altså hvis badeværelset er stort og barnet ikke er i direkte kontakt med rengøringsmidler, ser jeg ingen fare eller forkerte ting ?

Hvordan placerer man sutten omvendt i munden ? - altså håndtaget i munden?

Her har de også siddet i skråstol før 8 uger. (Ikke længe men når vi spiser og det passede med at de var vågne )

Alt med måde og det er ikke forkert af den grund

Anmeld Citér

26. april 2020

Anonym

Det må sgu være både svært og træls at agere ligeværdig partner, forældre og voksent menneske, hvis den anden halvdel af forholdet har sat sig på “den rigtige måde” at være forældre for et fælles barn.

Jeg ville personligt blive stiktosset hvis min man omtalte mit moderskab som om at jeg “passede hans baby” og derefter satte sig i hjørnet og grinte af mine fejl 

Nå, men for at svare på dit spørgsmål - min mand er ligeså meget forælder om omsorgsperson som jeg selv, ligeså kompetent til at træffe beslutninger som jeg og laver formentlig ligeså mange skøre, dumme eller kærlige fejl som jeg. Til gengæld er han fuld af selvtillid og mine børn vokser op med to ligeværdige forældre som deler opgaver og erfaringer mellem sig...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.