Nogle farmakonomer herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.163 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2020

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er gravid i tredje måned, altså 10+0 i dag og er farmakonomelev på privatapotek. Jeg håber der er nogle farmakonomer eller andre farmakonomelever som kan fortælle mig, hvilke rettigheder jeg har angående barsel... For jeg har en kollega i dag, som sagde at det var dumt at gå på barsel. Så sidder er lidt trist over at høre sådan noget... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er gravid i tredje måned, altså 10+0 i dag og er farmakonomelev på privatapotek. Jeg håber der er nogle farmakonomer eller andre farmakonomelever som kan fortælle mig, hvilke rettigheder jeg har angående barsel... For jeg har en kollega i dag, som sagde at det var dumt at gå på barsel. Så sidder er lidt trist over at høre sådan noget... 

Du burde kunne se i din overenskomst hvilke rettigheder du har i forhold til barsel. 
Jeg har været elev i en anden branche og min overenskomst var ligestillet med fastansatte, så jeg havde ret til samme barselsorlov, som mine kollegaer. 

Ellers prøv at kontakte din fagforening, de har helt klart svaret. 

Og tillykke med graviditeten! 

Anmeld Citér

23. april 2020

Anonym

Du burde kunne se i din overenskomst hvilke rettigheder du har i forhold til barsel. 
Jeg har været elev i en anden branche og min overenskomst var ligestillet med fastansatte, så jeg havde ret til samme barselsorlov, som mine kollegaer. 

Ellers prøv at kontakte din fagforening, de har helt klart svaret. 

Og tillykke med graviditeten! 

Jeg er selv farmakonom og var på barsel under uddannelse. 

Du har helt de samme rettigheder, som en udlært. Du kan gå fra 6 uger inden termin, 28 uger med fuld løn og har ret til at tage til lægeundersøgelser i arbejdstiden. Men man skal prøve at lægge dem på fridage (ved dog det kan være svært, når man ikke har mange fridage som elev )

Farmakonom foreningens hjemmeside, kan du også læse om det eller kontakt dem selv. 

Og tillykke ��

Anmeld Citér

23. april 2020

Anonym

Tillykke med graviditeten  

Jeg er også farmakonom. Jeg er dog først gået på barsel efter endt uddannelse. 

Jeg er helt enig i tidligere besvarelse om, at du har de samme rettigheder som en færdiguddannet farmakonom. Nyeste overenskomst kan læses her:  https://www.farmakonom.dk/media/mbbfyq3m/farmakonomoverenskomsten-2018-2021-april-2019.pdf

Du skal ikke lytte til din kollegas udtalelse. Ja, du bliver et år senere færdig end ellers, men rent praktisk burde det overhovedet ikke være et problem. Det er der MANGE, der har formået at gøre før dig, enten pga. graviditet eller sygdom. Pharmakon er vant til at skulle tilpasse uddannelsesforløb, der afviger fra den lige vej gennem uddannelsen. Så du skal ikke være bekymret.  Det er bare nogen kollegaer, der mener, de har det rigtige svar på alting og kan udtale sig på den måde om andres valg - vedkommende skal ikke have lov til at tage glæden ved graviditeten fra dig.

Nyd det - og lyt kun til de af dine kollegaer, der er glade på dine vegne. Dem har du helt sikkert mange af, håber jeg.

Kh en farmakonom med stor mave pt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.