Jern tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

malou

Hej..

Jeg sad lige og blev helt underlig før, læste om at man skal give sit barn efter de 5 md et jerntilskud hvis de ikke drikker mindst 400 ml modermælk eller mme om dagen og det har victor ikke gjort hver dag..  Han har dog fået sødmælk og vælling. Jeg undrer mig over min SP ikke har nævnt det overfor mig men blot givet mig en ny flaske D-dråber da den var tom...- skal jeg være urolig for han ikke har fået jern nok???????

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Mca<3

Altså hvis han har fået 400 ml i døgnet af enten vælling el mme så er det fint ,,  Alex får 8 dråber pr dag pga han ikke får nogle af delene .. Er du bekymret så få målt om han mangler noget  Et lille prik i fingeren hos lægen

Anmeld

23. oktober 2009

Valle81

malou skriver:

Hej..

Jeg sad lige og blev helt underlig før, læste om at man skal give sit barn efter de 5 md et jerntilskud hvis de ikke drikker mindst 400 ml modermælk eller mme om dagen og det har victor ikke gjort hver dag..  Han har dog fået sødmælk og vælling. Jeg undrer mig over min SP ikke har nævnt det overfor mig men blot givet mig en ny flaske D-dråber da den var tom...- skal jeg være urolig for han ikke har fået jern nok???????

knus malou

Hejsa,

Det tror jeg umiddelbart ikke du skal være. Hvis man lider af jern underskud, så bliver man jo tit træt, slatten og uoplagt, og hvis han ikke er det så tror jeg han får det han skal.

Man får jo også masser af jern gennem grøntsager så nej jeg vill ikke bekymre mig:0)

Har også altid hørt, at man i øjnene kan se om man har jern nok i kroppen. Tag det nederste øjenlåg og "hiv" lidt ned. ER man fin lyserød så er alt tilpas, er man hvid der så kunne det være jernmangel:0)

Christina

Anmeld

23. oktober 2009

Diana...

Jeg har fået at vide af min SP at vi ikke skal give ekstra jern fo han får det os fra sin mad. Her får lucas ikke ekstra jern og det ikke hver dag han drikker 400 ml. men han får jo vores mad og der jo masse af jern i.

Anmeld

23. oktober 2009

memuffin

malou skriver:

Hej..

knus malou

ud et er fordi i sverige er der jerntilskud i både vælling, mme og købegrød

Anmeld

23. oktober 2009

MetteT

malou skriver:

Hej..

knus malou

Har du svensk SP søde? For har hørt at de i Sverige slet ikke har de anbefalinger for jern som de har herhjemme...

Knus Mette

Anmeld

23. oktober 2009

malou

MetteT skriver:

Har du svensk SP søde? For har hørt at de i Sverige slet ikke har de anbefalinger for jern som de har herhjemme...

Knus Mette

Ja hun er svensk min sp.. Ingela heddder hun, kan ikke blive mere svensk smiler. Jeg må lige hører hende ad her til 1 års vaccinen hvad deres anbefalinger er og hvordan og hvorledes...

knus til dig

Anmeld

23. oktober 2009

malou

Moar ,,, skriver:

Altså hvis han har fået 400 ml i døgnet af enten vælling el mme så er det fint ,,  Alex får 8 dråber pr dag pga han ikke får nogle af delene .. Er du bekymret så få målt om han mangler noget  Et lille prik i fingeren hos lægen

ok jeg må hører min sp ad hvad hun mener... skal derover i næste uge....

knus

Anmeld

23. oktober 2009

malou

memuffin skriver:

ud et er fordi i sverige er der jerntilskud i både vælling, mme og købegrød

jamen jeg køber min mme i Danmark fordi grøn allomin findes ikke herovre

Anmeld

23. oktober 2009

Mca<3

malou skriver:

ok jeg må hører min sp ad hvad hun mener... skal derover i næste uge....

knus

Ja gør det  Han mangler ikke noget  Der er fuld skrue på den knægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.