Hvor kan jeg købe låge til min altan? (Billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2020

Anonym trådstarter

Jeg bor i stuen og har altan med trappe ned til gården. 
jeg vil gerne have en låge på min altan, sådan at det bliver en lukket altan så mine små børn ikke kan risikere at falde ned af trappen. 

men hvor kan jeg få sådan en låge med lås henne?

det skal ikke være en plastik låge fra fx babysam det skal være en rigtig låge man kan låse så de kan stå ved lågen uden mit hjerte eksplondere hehe

kender i nogle steder?

har ringet rundt til diverse altan forretninger og se sælger det ikke. 

har lige vedhæftet er billede så det måske er nemmere at forstå

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Lje

Anonym skriver:

jeg vil gerne have en låge på min altan, sådan at det bliver en lukket altan så mine små børn ikke kan risikere at falde ned af trappen. 

det skal ikke være en plastik låge fra fx babysam det skal være en rigtig låge man kan låse så de kan stå ved lågen uden mit hjerte eksplondere hehe

kender i nogle steder?

Vi valgte den 'billige' løsning: et af de bedre trappegitre (fra fx Babysam) fastgjort ekstra grundigt med en strip udenfor i vores gårdhave, som er i 2 niveauer. Dernæst har vi lært vores barn at håndtere trapper (både inde/uden samt med/uden gelænder), da vi bor i et hus med 3 etager. Da barnet var trappesikkert (omkring de 3 år) fjernede vi alle gitre inde/ude. 

Den dyrere løsning: gå til en smed og få dennes hjælp til en tilpasset låge. Hvis potten skal være låst, har du sikkert også en holdning til højden på porten. Jeg tænker, du får svært ved at finde noget ellers.

Vh.

Anmeld Citér

6. april 2020

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Vi valgte den 'billige' løsning: et af de bedre trappegitre (fra fx Babysam) fastgjort ekstra grundigt med en strip udenfor i vores gårdhave, som er i 2 niveauer. Dernæst har vi lært vores barn at håndtere trapper (både inde/uden samt med/uden gelænder), da vi bor i et hus med 3 etager. Da barnet var trappesikkert (omkring de 3 år) fjernede vi alle gitre inde/ude. 

Den dyrere løsning: gå til en smed og få dennes hjælp til en tilpasset låge. Hvis potten skal være låst, har du sikkert også en holdning til højden på porten. Jeg tænker, du får svært ved at finde noget ellers.

Vh.

Tusind tak! Har du måske et billede af det trappegitter som du brugte? Kunne måske være en mulighed hvis det bliver hundedyrt med en smed. Prøver også at lære dem at de skal håndtere trappen rigtig og ikke gå derhen hvis du forstår, men er sku så bange for den alligevel 

Anmeld Citér

6. april 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min veninde har et alm. trappegitter (f.eks fra BabySam) som er skruet ind i væggen, vist nok med et stykke træ mellem gitter og murstenene.

Anmeld Citér

6. april 2020

Lje

Anonym skriver:

Tusind tak! Har du måske et billede af det trappegitter som du brugte? Kunne måske være en mulighed hvis det bliver hundedyrt med en smed. Prøver også at lære dem at de skal håndtere trappen rigtig og ikke gå derhen hvis du forstår, men er sku så bange for den alligevel 

MyGate fra Babysam. 

Borede gitter fast i den ene side af huset og i den anden side, satte vi en lægte fast på det rækværk, vi havde (ligner jeres). Som indlægget fra én anden beskriver.

Altså vi har lært vores søn fra helt lille at ned med måsen først. Og at man ikke hiver i gitteret. Så er det jo en grænse for, hvor galt det kan gå. 

Vi har 1.80 i niveauforskel i gårdhaven og det har vitterligt ikke været et problem.

Vh.

Anmeld Citér

6. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

kender i nogle steder?

Samtlige byggemarkeder i Danmark har låger til de hegn, de sælger, det er virkelig ikke svært at skaffe, hvis de lige mangler den model, du ønsker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.