Anne fra Grønnebakken - aldersgrænse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2020

Anonym trådstarter

Hej, kan nogen hjælpe? 

Kan nogen huske den gode gamle serie de sendte i julen tilbage i tiden? Anne fra Grønnebakken. Jeg mindes den var så hyggelig og nu har jeg købt den på dvd og ville vise den til mine børn. Men på hver dvd-æske, står der at den anbefalede alder er 15 

Hvorfor det? Er det mon alene pga krigsscenerne på den sidste dvd? Burde det så ikke kun stå på den sidste dvd-æske? (den vil jeg i øvrigt slet ikke vise, men kun de første hyggelige afsnit) Jeg er rundforvirret...

Mente ikke, at der ellers var noget farefuldt eller seksuelt indhold eller andet indhold, der ikke egner sig til mindre børn (fra 6 år)? 

Er der nogen, der kan huske det?

Vh. Den forvirrede mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2020

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Hej, kan nogen hjælpe? 

Kan nogen huske den gode gamle serie de sendte i julen tilbage i tiden? Anne fra Grønnebakken. Jeg mindes den var så hyggelig og nu har jeg købt den på dvd og ville vise den til mine børn. Men på hver dvd-æske, står der at den anbefalede alder er 15 

Hvorfor det? Er det mon alene pga krigsscenerne på den sidste dvd? Burde det så ikke kun stå på den sidste dvd-æske? (den vil jeg i øvrigt slet ikke vise, men kun de første hyggelige afsnit) Jeg er rundforvirret...

Mente ikke, at der ellers var noget farefuldt eller seksuelt indhold eller andet indhold, der ikke egner sig til mindre børn (fra 6 år)? 

Vh. Den forvirrede mor

Jeg synes kun den sidste med krig osv. er for voldsom for børn, de første hvor Anne er barn ville jeg ikke have problemer med at vise, tænker ikke det er anderledes end Pippi Langstrømpe eller Emil fra Lønneberg. Anne er en pige der laver mange sjove ting, nogle mere heldige end andre men sådan er mange børnefilm jo 

Anmeld Citér

1. april 2020

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej, kan nogen hjælpe? 

Vh. Den forvirrede mor

jeg tænker bare dine børn skal kunne læse undertekster, for der er ingen dansk tale 

Anmeld Citér

1. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes sagtens alle aldre ka se med. 

Vi har også kastet os over den nye serie, og begge vores piger på 11 og 7 år, syntes den er god. Vi gik forresten i gang med serien sidste år.

Vi ser forresten mange ting, hvor den anbefalet aldersgrænse er højre, end ungernes alder. Vi vudere det self altid, inden vi sætter det på! 

Vh stine

Anmeld Citér

8. april 2020

Anonym trådstarter

Hejsa.

Tusind tak for hjælpen 

@ solskinsliv: super, det var egentlig også sådan jeg huskede dem. Så kan vi kaste os over filmene med ro i sindet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.