SKAL man vente?? Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2020

Anonym trådstarter

Er det rigtigt at det er mest sundt for kroppen at vente med at blive gravid igen efter en abort, til efter første menstruation? 

Har desværre måttet igennem en ufrivillig medicinsk abort og har været til kontrol hvor lægen sagde jeg skulle vente med at blive gravid igen til efter menstruation. Dette var det bedste for kroppen samtidig med at det så var nemmere at regne ud hvor langt henne man var. Troede egentlig kun at det var på grund af det sidste at man skulle vente. Hvad har i fået at vide? Vil nemlig gerne udnytte den ægløsning der forhåbentlig kommer inden menstruation, men selvfølgelig ikke hvis det ikke er sundt for kroppen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Er det rigtigt at det er mest sundt for kroppen at vente med at blive gravid igen efter en abort, til efter første menstruation? 

Har desværre måttet igennem en ufrivillig medicinsk abort og har været til kontrol hvor lægen sagde jeg skulle vente med at blive gravid igen til efter menstruation. Dette var det bedste for kroppen samtidig med at det så var nemmere at regne ud hvor langt henne man var. Troede egentlig kun at det var på grund af det sidste at man skulle vente. Hvad har i fået at vide? Vil nemlig gerne udnytte den ægløsning der forhåbentlig kommer inden menstruation, men selvfølgelig ikke hvis det ikke er sundt for kroppen 

Jeg hsr også hørt at der er sundest for kroppen og ikke mindst psyken at vente til efter første menstruation. 

Anmeld Citér

26. marts 2020

ErDuHerIkkeSnart

Hvis du mentalt er klar, er der intet fysisk til hinders for at forsøge igen med det samme. Mærk efter hvad du har lyst til.

Anmeld Citér

26. marts 2020

Anonym trådstarter

Mentalt tror jeg at jeg føler mig klar. Har vidst i en måned at denne gravidetet ikke ville blive til noget 

Anmeld Citér

27. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Mentalt tror jeg at jeg føler mig klar. Har vidst i en måned at denne gravidetet ikke ville blive til noget 

jeg stod i næsten samme situation for nogle år siden, og der fik jeg at vide at kroppen havde brug for at kunne sige nu er der ikke et barn mere og så "genstarte", og lige komme igennem mindst en cyklus før den var klar til et nyt barn. Lægen sagde at hun desværre havde set flere der aborterede igen hvis de ikke lige ventede en cyklus før de prøvede igen.

Anmeld Citér

27. marts 2020

Æblegrød_dk

Anonym skriver:

Erfaringsmæssigt, så er det ikke engang sikkert at du får en ÆL efter en MA, da restniveauet af hcg i kroppen kan forhindre den. Så ja, det er til dels derfor lægerne anbefaler at vente en cyklus og til dels fordi livmoderen ganske enkelt skal gøre klar igen til at tage imod et nyt befrugtet æg. Derudover så er der også en lille øget risiko for infektion, hvis man er for hurtigt sammen med partneren igen. 

Anmeld Citér

27. marts 2020

Anonym trådstarter

Kan hører man får lidt forskelligt at vide fra lægerne. Min læge kom med en meget kortfattet forklaring, så er rart at hører hvad i andre har fået at vide. Mit hcg bliver fulgt indtil det er i 0 ca. Og der skulle ikke være risiko for infektion ved samleje hvis jeg venter til blødningen er helt stoppet. Ved ikke om det gør en forskel, men var ikke en MA men et blighted ovum så der har aldrig været et foster 

Anmeld Citér

27. marts 2020

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Kan hører man får lidt forskelligt at vide fra lægerne. Min læge kom med en meget kortfattet forklaring, så er rart at hører hvad i andre har fået at vide. Mit hcg bliver fulgt indtil det er i 0 ca. Og der skulle ikke være risiko for infektion ved samleje hvis jeg venter til blødningen er helt stoppet. Ved ikke om det gør en forskel, men var ikke en MA men et blighted ovum så der har aldrig været et foster 

Det gør man nemlig - og noget af det er desværre noget værre sludder. På den modsatte klinge af alle advarslerne findes der også masser af myter om at det er bedre og nemmere at blive gravid igen lige med det samme. Så: Gør hvad du føler er rigtigt, når du er klar...

Anmeld Citér

28. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg blev gravid inden første mens. Jeg ville heller ikke vente :-)

Anmeld Citér

28. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev gravid inden første mens. Jeg ville heller ikke vente :-)

Er jeg glad for at høre vil så gerne hurtigt igang med at prøve igen, men er bange for at der er øget risiko for, at noget går galt igen hvis jeg ikke følger lægen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.