skrive ønsker eller bede om bud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2020

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg er næsten lige gået fra hinanden og skal jo så have en samværsaftale.

Med min ældstes far var det utrolig nemt, for vi sad stille og roligt en aften og blev enige om hvor barnet skulle bo, hvor meget samvær osv. inden vi overhovedet flyttede fra hinanden. Denne gang har det været et mindre pænt brud og vi har derfor ikke fået lavet nogen aftale. Jeg vil gerne have det på skrift, bare i tilfælde af at samarbejdet kører helt af sporet.

Jeg tænker selv at det bedste i forhold til ferier ville være at jeg har børnene samtidig, men jeg er så i tvivl om hvordan jeg bedst formulerer det til ham. Vil det være bedst at skrive til ham og spørge om han har gjort sig nogen overvejelser først, eller bare skrive at jeg har tænkt over samvær og så foreslå samværet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville fremlægge dit forslag for ham og uddybe hvad dine tanker er bag det. 

Så må han komme retur med sine egne tanker og så kan i arbejde ud fra det og finde en løsning i begge kan være ok med. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg ville fremlægge dit forslag for ham og uddybe hvad dine tanker er bag det. 

Så må han komme retur med sine egne tanker og så kan i arbejde ud fra det og finde en løsning i begge kan være ok med. 

Så jeg ville godt kunne skrive mine forslag og spørge hvad han synes? 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja, men det kan godt være, at du kommer til at lave den ældste aftale om, før det går op, så vær forberedt på, at den ældstes far kan komme med modkrav, men sådan er det jo, når flere fædre også skal have ønsker opfyldt.

Anmeld Citér

25. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Lad mig spørge, hvorfor du ikke skulle kunne det? En af jer er jo nødt til at tage teten så i kan få en aftale på plads. 

Min eks har alle dage været afventende når der skulle laves aftaler. Måske fordi han ikke selv rigtig kunne overskue det. Så jeg har altid lagt et forslag op først og så har vi talt om det derfra. Det er jo ikke en definitiv beslutning du kommer med, men et forslag. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Lad mig spørge, hvorfor du ikke skulle kunne det? En af jer er jo nødt til at tage teten så i kan få en aftale på plads. 

Min eks har alle dage været afventende når der skulle laves aftaler. Måske fordi han ikke selv rigtig kunne overskue det. Så jeg har altid lagt et forslag op først og så har vi talt om det derfra. Det er jo ikke en definitiv beslutning du kommer med, men et forslag. 

Jeg er helt med på at en af os er nødt til at tage teten, men det var mere det om jeg skulle spørge om han havde nogle tanker først, eller godt kunne starte med min ide. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg er helt med på at en af os er nødt til at tage teten, men det var mere det om jeg skulle spørge om han havde nogle tanker først, eller godt kunne starte med min ide. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Soonmom

Du kan da sagtens skrive dit forslag og begrunde det med at du har den ældste der. (Hvis han ikke har børn fra tidligere er det vel lige til )

Anmeld Citér

25. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg kan ikke helt se hvad forskel det gør, om det er ham eller dig der lægger ud med at komme med forslag jeg tror i øvrigt også du har bedst chancer for at få den aftale du gerne vil have, hvis du lægger ud. Det kan jo være han slet ikke rigtig har gjort sig nogen tanker og synes dit forslag er fint. Hvis du spørger ham først, "tvinger" du ham til at tage stilling - en stilling der måske ikke passer dig så godt  

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Du kan da sagtens skrive dit forslag og begrunde det med at du har den ældste der. (Hvis han ikke har børn fra tidligere er det vel lige til )

det har han nemlig ikke.

må indrømme jeg ofte har givet mig i forhold til samvær af den store fordi hans nye partner også har børn fra tidligere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.