Sort humor leg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
5 svar
5 synes godt om
24. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hva tænker i man burde invistere i, her mens corona krisen raser?

Mine kollegaer og jeg har snakket, hva man burde invistere i, og er kommet frem til nogle enkelte ting, man i teriorien ku blive rig på, efter denne krise.. 

Møbelfirmiaer, da rigtig mange måske ender, med at gå fra hinanden, inden/efter krisen. Og derfor ska folk self ud og løbe nye møbler.                                                 Eller også opdager folk, hvor elendigt man sidder og arbejder i sin sofa/ved sit spisebord, hvilket igen gir anledning til nye møbler..

Cambingvogne. Tror aldrig jeg har set så mange mennesker, der kigger på Cambingvogne, som her den anden dag, jeg kørte forbi et campingcenter..                  Campingudstyr, som igen følger efter efterspørgselen på campingvogne..

Drivhuse, sylteglas og gør det selv bøger, til at lever mere uafhængig af supermarkedet osv. 

Medlemskort til fitnescentre, da vi alle ska i bedre form igen, efter at ha været så meget hjem, også self for at komme i bedre form, inden næste bølge rammer.

Dette er tænkt som, gid jeg havde opfundet lynlåsen, velkro og poste it sedler, bare i nu har jeg chancen, for at være kreativ og bruge min dårlige humor og tosset fantasi agtigt. 

Og den eneste ramme, man ska overholde er, at det ik må være lægemidler, håndsprit osv, man ville invistere i, hvis det gir mening. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2020

Troldemommi

StineW79 skriver:

Hva tænker i man burde invistere i, her mens corona krisen raser?

Mine kollegaer og jeg har snakket, hva man burde invistere i, og er kommet frem til nogle enkelte ting, man i teriorien ku blive rig på, efter denne krise.. 

Møbelfirmiaer, da rigtig mange måske ender, med at gå fra hinanden, inden/efter krisen. Og derfor ska folk self ud og løbe nye møbler.                                                 Eller også opdager folk, hvor elendigt man sidder og arbejder i sin sofa/ved sit spisebord, hvilket igen gir anledning til nye møbler..

Cambingvogne. Tror aldrig jeg har set så mange mennesker, der kigger på Cambingvogne, som her den anden dag, jeg kørte forbi et campingcenter..                  Campingudstyr, som igen følger efter efterspørgselen på campingvogne..

Drivhuse, sylteglas og gør det selv bøger, til at lever mere uafhængig af supermarkedet osv. 

Medlemskort til fitnescentre, da vi alle ska i bedre form igen, efter at ha været så meget hjem, også self for at komme i bedre form, inden næste bølge rammer.

Dette er tænkt som, gid jeg havde opfundet lynlåsen, velkro og poste it sedler, bare i nu har jeg chancen, for at være kreativ og bruge min dårlige humor og tosset fantasi agtigt. 

Og den eneste ramme, man ska overholde er, at det ik må være lægemidler, håndsprit osv, man ville invistere i, hvis det gir mening. Vh Stine 

fed humor 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tutor ordninger- tror rigtig mange forældre har fået øjnene op for hvor svært det er for lærerne at få børnene til at lave lektier ;)

Mentor ordning- tror mange har kunnet mærke mangel på en hjælpende hånd med at følge med børnene efter de ikke har måtte komme ud et par dage i træk...

forlængelse af gør det selv bøger- kogebøger med alternativer til ingredienser end dem supermarkederne var rippede for...

Anmeld Citér

26. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Wampires skriver:

tutor ordninger- tror rigtig mange forældre har fået øjnene op for hvor svært det er for lærerne at få børnene til at lave lektier ;)

Mentor ordning- tror mange har kunnet mærke mangel på en hjælpende hånd med at følge med børnene efter de ikke har måtte komme ud et par dage i træk...

forlængelse af gør det selv bøger- kogebøger med alternativer til ingredienser end dem supermarkederne var rippede for...

Ej ja det er nogen mega gode forslag. 

Man sku simpelhen starte et mentor/tutor firma op!

Og ja "alternative" kogebøger, er en mega god ide.

Mig og ungerne har faktisk snakket om, at vi om nogle dage, ska lave brændnællesuppe over bål, da vi har mega mange brændnæller i et hjørne i haven, og som vi altid bare fjerne. Men de er blevet fredet, til vores lille forsøg. 

Og har tænkt at vi ska prøve at lave pasta, uden pastamaskine osv, bare for at prøve det. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. marts 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
StineW79 skriver:

Ej ja det er nogen mega gode forslag. 

Man sku simpelhen starte et mentor/tutor firma op!

Og ja "alternative" kogebøger, er en mega god ide.

Mig og ungerne har faktisk snakket om, at vi om nogle dage, ska lave brændnællesuppe over bål, da vi har mega mange brændnæller i et hjørne i haven, og som vi altid bare fjerne. Men de er blevet fredet, til vores lille forsøg. 

Og har tænkt at vi ska prøve at lave pasta, uden pastamaskine osv, bare for at prøve det. Vh Stine 

uhh jeg har kun fået brændenældesuppe en gang i mit liv og det var ikke nogen succes 

Det var i folkeskolen i projektuge hvor vores lærer skulle vise os det.. ved ikke lige hvad der gik galt men puha en smag :P

Hvis jeg havde overskuddet så ville jeg gå i gang med at få scannet og organiseret alle de mange (tæt på) 1000 opskrifter jeg har fra gamle dage i forskellige versioner og så lave det til en alternativ kogebog..

Der findes jo også mange alternative opskrifter på nettet men de er så spredt og det kan være svært at finde ud af om folk blot har kopieret fra en kogebog de har eller rent faktisk selv har eksperimenteret og fundet bedste løsning... og så er der mange gentagelser af samme opskrift men med minimale variationer i mængder alt efter hvad de forskellige foretrækker...

jeg har selv opskrifter uden gær og æg til boller- just in case... det er med bagepulver, så de hæver men bliver mere faste i konsistensen end hvis det var med gær..

Anmeld Citér

26. marts 2020

Mamalou

Babyudstyr fordi tiden skulle slås ihjel med et eller andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.