Jeg er lidt usikker på, hvorfor du ikke vil give ham skyldfølelse??
Er det ikke hans barn?! Havde I lavet en aftale om, at han ikke skulle engagere sig?
Selvfølgelig skal han være med i hendes liv og lege med hende. Han har fået et barn!
Han SKAL have skyldfølelse, hvis han ikke er sammen med hende. Det får man som forældre? Og nogle gange er den mere berettiget end andre gange. Så som man kan være nødt til at prioritere noget andet end dem nogle gange.
Men slet ikke at se sit barn - det bør give ham en KÆMPE skyldfølelse.
Du skal komme på banen og kræve at han skal! For hendes skyld og for din.
Når man er to, der har valgt at få børn, så kan jo ikke melde den ene ud?
Min mand er 50% på børnene. Og jeg har aldrig skulle bede ham om det. Han har en helt naturlig interesse og holdning til, at det er er fællesprojekt. Også mår jeg har været på barsel. Når han får fri, så har vi igen været fælles om alt i hjemmet.
Jeg har så svært ved at forstå, at man affinder sig med, at ens partner kan få carte blanche til at leve sit liv og at man skal tigge og bede om en times engagement i familielivet. Men jeg er også gået uden om de mænd, jeg gider ikke være nogens barnepige, servicemedarbejder, kok og sexmaskine + 37 timers normalt arbejde. Fedt hvis nogen trives i det - det skal de endelig have lov til. Men hvis du ikke gør - så kræv noget reelt af ham!
Anmeld
Citér