Hvad siger man til forældre der har oplevet det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
5 svar
7 synes godt om
18. marts 2020

Anonym trådstarter

Værste overhovedet muligt?

jeg skal til klassefest, og en gode gammel veninde jeg var meget sammen med da jeg var i skole har efter mange års barnløshed mistet barn i maven uger før termin  jeg er fuldstændig knuste over det og har skrevet kondulere på FB, jeg har ikke snakket med hende i årevis 

OM hun er med til sommer hvad siger jeg? Ignorer jeg det med sådan man kommer ikke ind på Sådan noget når man snakker overfladiske ? Eller skal jeg skrive det gjorde frygtelig ondt at høre om deres tabe?

eller skal jeg bare læse situationen ? Det vilde være 9 måneder siden det skete OM vi ses om hun kommer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

jeg skal til klassefest, og en gode gammel veninde jeg var meget sammen med da jeg var i skole har efter mange års barnløshed mistet barn i maven uger før termin  jeg er fuldstændig knuste over det og har skrevet kondulere på FB, jeg har ikke snakket med hende i årevis 

OM hun er med til sommer hvad siger jeg? Ignorer jeg det med sådan man kommer ikke ind på Sådan noget når man snakker overfladiske ? Eller skal jeg skrive det gjorde frygtelig ondt at høre om deres tabe?

eller skal jeg bare læse situationen ? Det vilde være 9 måneder siden det skete OM vi ses om hun kommer 

Jeg ville ikke nævne det 9 måneder efter det skete, når I kun ses der. Det er vel ikke sådan noget man sidder og snakker om til en klassefest. 

Du har kondoleret, du har ikke snakket med hende i årevis, kan slet ikke se hvorfor det skulle bringes på banen til en klassefest...

Anmeld Citér

19. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Du skal læse situationen. Det gælder vel egentlig altid. Der er ikke nogle universelle regler i sådannne situationer. 

Anmeld Citér

19. marts 2020

BabyMama2016

BAE skriver:

Jeg ville ikke nævne det 9 måneder efter det skete, når I kun ses der. Det er vel ikke sådan noget man sidder og snakker om til en klassefest. 

Du har kondoleret, du har ikke snakket med hende i årevis, kan slet ikke se hvorfor det skulle bringes på banen til en klassefest...

Det er mere sådan hvor man spørge hinanden ind til sit liv, hvor mange børn har du? osv - såjeg var i tvivl om jeg selv skulle sige at jeg havde hørte om det der skete 

Anmeld Citér

19. marts 2020

Cirkeline87

Inden grund til at bringe det på banen og grav i såret hvis hun selv begynde at snak om det er det en andre snak også er det vigtig at du blot lytter og ikke kommer med råd med mindre hun spøger om råd

Anmeld Citér

19. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
BabyMama2016 skriver:

Det er mere sådan hvor man spørge hinanden ind til sit liv, hvor mange børn har du? osv - såjeg var i tvivl om jeg selv skulle sige at jeg havde hørte om det der skete 

Jeg ville ikke spørge ind til det. Jeg ville bare spørge, jamen hvordan går det? Og så se om hun selv bragte det på banen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.