Vildt dårlig timing - råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
8 svar
4 synes godt om
14. marts 2020

Julda

Typisk mig at få en, set i det større billede, insignifikant skade lige disse dage. Jeg gled i den på en måtte, faldt bagover med foden vrikket ind under mig. Av for helvede for at sige det lige ud. 

Min mand lagde straks is på foden, og jeg har haft den hævet og forbundet indtil jeg ikke kunne holde det ud. 

Jeg kan nu kun bøje mine tæer lidt, som om kraften er sat ud, og min fod er blå henover de fire mindre tæer. Derudover er jeg øm sådan i området mellem maleolen og forsiden af foden samt på siden af foden sådan lidt nedenunder. Øm at støtte på.

Jeg kan ikke lige få mig selv til at besvære lægen med den slags lige nu, det er jo også weekend. Jeg vil bare vide om  noget har prøvet noget tilsvarende, hvordan kan jeg vide om noget er brækket? Jeg har egentlig bare regnet med forstuvning selvom jeg er blå der henover tæerne. Det er jo ikke sådan jeg slet ikke kan gå på den. Men det er nærmest som om jeg har mistet lidt kontrol/følelse fra området fodballen og nedefter.

Hvis nogen har prøvet det, hvad gør man så egentlig. Kan jeg godt bare fortsætte med at gå på foden? Bør jeg behandle skaden på en eller anden måde?

Hilsen den klodsede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ring til vagtlægen og snak med dem.. Er den brækket, så skal den tjekkes hurtigst muligt, så du ikke heler forkert..

Anmeld Citér

14. marts 2020

Julda

Unicorn1 skriver:

Ring til vagtlægen og snak med dem.. Er den brækket, så skal den tjekkes hurtigst muligt, så du ikke heler forkert..

Men kan jo godt gå på den? 

Anmeld Citér

14. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Julda skriver:

Typisk mig at få en, set i det større billede, insignifikant skade lige disse dage. Jeg gled i den på en måtte, faldt bagover med foden vrikket ind under mig. Av for helvede for at sige det lige ud. 

Min mand lagde straks is på foden, og jeg har haft den hævet og forbundet indtil jeg ikke kunne holde det ud. 

Jeg kan nu kun bøje mine tæer lidt, som om kraften er sat ud, og min fod er blå henover de fire mindre tæer. Derudover er jeg øm sådan i området mellem maleolen og forsiden af foden samt på siden af foden sådan lidt nedenunder. Øm at støtte på.

Jeg kan ikke lige få mig selv til at besvære lægen med den slags lige nu, det er jo også weekend. Jeg vil bare vide om  noget har prøvet noget tilsvarende, hvordan kan jeg vide om noget er brækket? Jeg har egentlig bare regnet med forstuvning selvom jeg er blå der henover tæerne. Det er jo ikke sådan jeg slet ikke kan gå på den. Men det er nærmest som om jeg har mistet lidt kontrol/følelse fra området fodballen og nedefter.

Hvis nogen har prøvet det, hvad gør man så egentlig. Kan jeg godt bare fortsætte med at gå på foden? Bør jeg behandle skaden på en eller anden måde?

Hilsen den klodsede 

jeg faldt i oktober, ramte lige på foden, det gjorde så ondt, og havde en lilla/blå fod/tå, jeg kunne ikke bøje tåen i laaaang tid. 
De kan ikke gøre noget hvis tæerne er brækket, så.. 
Hold den i ro, lad for gud skyld vær med at gå for meget på den. Hold den i ro så meget som muligt. Ingen hurtige ryk i foden.

Hav noget køligt op.. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg flækkede engang en melkemrods knogle, efter at jeg havde "stukket" foden i et hul, i fuld løb fremad, og vræd om på den.

Fik en bule på størrelse, med et æg på ydersiden af venstre fod. Fik is på og havde den oppe i 2 dage, inden jeg endelig gik 2 km til lægen, som mente at det var en kraftig forstuvning. Fik støttebind på, og gik med halv lange støvler i 30 graders varme. 

Jeg var blå fra spidsen af de 3 yderste tær, hele foden og hele vejen op til knæet. 

Jeg fik at vide, at jeg måtte gå på den, det jeg kunne, så jeg rendte rundt til karnevald, på portobello roade, gik på pub osv osv. (boede i London på det tidspunkt) (og ja alkohol hjælper, på smerter, når man er ung og tosset

Da det efter 14 dage ik var blevet synderligt bedre, kom jeg til videre undersøgelser, hvor de ku se at knoglen var/havde været flækket, men heldigvis helede ordentligt, og at der ik var mere de ku gøre ved det, end det jeg allerede gjorde.

Så jo lang historie kort, ja den ka godt være brækket, flækket eller andet end mere end bare forstuvet. 

Men tænker at is på og foden op, nok er den bedste løsning lige nu, også ring til lægevagten i morgen og hør hva de siger. 

Rigtig god bedring, med foden. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Julda skriver:

Min mor kunne også godt bruge sin arm, selvom den var brækket to steder .. 

Så hellere få et prof. Råd i stedet for gætværk herinde, når det er så slemt, at det kan give varigt mén

Anmeld Citér

15. marts 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Julda skriver:

Man kan godt gå på en fod selv om der er et lille brud. En kammerat lavede på et tidspunkt et vrid på vej ned af en trappe. Kunne godt gå på foden men blev alligevel undersøgt samme dag og fik at vide at det bare var en forstuvning. Da det ikke var bedre over en uge senere tog han til læge igen og fik konstateret nogle små brud på nogle af knoglerne. 

Anmeld Citér

15. marts 2020

Julda

Tak for jeres svar.. Jeg overvejer det lige. Venter i hvert fald til morgen, vil helst ikke bebyrde vagtlægen med noget, der ikke er akut akut med al det her coronahalløj..

Men meget ubehag i foden er der i hvert fald. Vedhæftet billede. Det er den venstre fod (jeres højre). Har udvisket mine tæer, tæer er klamme  synes den er blå længere oppe i dag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Julda skriver:

Tak for jeres svar.. Jeg overvejer det lige. Venter i hvert fald til morgen, vil helst ikke bebyrde vagtlægen med noget, der ikke er akut akut med al det her coronahalløj..

Men meget ubehag i foden er der i hvert fald. Vedhæftet billede. Det er den venstre fod (jeres højre). Har udvisket mine tæer, tæer er klamme  synes den er blå længere oppe i dag 

Det kunne godt ligne min venindes fod da hun faldt over fortovskanten. Hun mente ikke at hun behøvede at tage til lægen, men manden fik hende overtalt. Viste sig at hun havde brækket tåen ved siden af lilletåen og forstuvet anklen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.