Abort uge 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
19 svar
2 synes godt om
14. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej jeg fik desværre en abort i uge 12 pga hjerte var stoppet af babyen men sådan er det bare . Jeg har et spørgsmål jeg blødte kun i 2 dage . Så har jeg ikke givet håb at prøve igen.  Så vi gik igang med det samme efter jeg stoppet med at bløde . Nu har jeg ikke fået menstruation endnu . Fik abort den 25 februar kan man blive hurtig gravid igen ? Nogen som blev gravid hurtigt igen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hej jeg fik desværre en abort i uge 12 pga hjerte var stoppet af babyen men sådan er det bare . Jeg har et spørgsmål jeg blødte kun i 2 dage . Så har jeg ikke givet håb at prøve igen.  Så vi gik igang med det samme efter jeg stoppet med at bløde . Nu har jeg ikke fået menstruation endnu . Fik abort den 25 februar kan man blive hurtig gravid igen ? Nogen som blev gravid hurtigt igen ? 

Ja du kan sagtens blive gravid igen.. Men for det første, så skal HCG lige ned på under 5, før du får din mens igen.. Og der kan godt gå nogle uger endnu måske.. 

For det andet, så er det ikke engang 4 uger siden, at du fik en abort.. Så rolig nu.. Din krop skal lige finde sig selv igen og opdage, at den ikke er gravid mere.. Og selv hvis HCG er faldet helt ned, så ville det passe med, at du nok enten lige har haft eller måske nu har ægløsning.. Så du får tidligst din mens om en uge, hvis du ikke er gravid.. Men som sagt, så kan der godt gå nogle uger eller måneder endnu, før din krop er kommet tilbage til sig selv..

Anmeld Citér

14. marts 2020

Rockertand

Unicorn1 skriver:

Ja du kan sagtens blive gravid igen.. Men for det første, så skal HCG lige ned på under 5, før du får din mens igen.. Og der kan godt gå nogle uger endnu måske.. 

For det andet, så er det ikke engang 4 uger siden, at du fik en abort.. Så rolig nu.. Din krop skal lige finde sig selv igen og opdage, at den ikke er gravid mere.. Og selv hvis HCG er faldet helt ned, så ville det passe med, at du nok enten lige har haft eller måske nu har ægløsning.. Så du får tidligst din mens om en uge, hvis du ikke er gravid.. Men som sagt, så kan der godt gå nogle uger eller måneder endnu, før din krop er kommet tilbage til sig selv..

Der er intet facit på, hvornår man får mens igen. Masser af kvinder får ægløsning og menstruation ved langt højere HCG.

Anmeld Citér

14. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mange tak for svar . 

jeg venter så en uge mere

Anmeld Citér

14. marts 2020

Unicorn1

Rockertand skriver:

Der er intet facit på, hvornår man får mens igen. Masser af kvinder får ægløsning og menstruation ved langt højere HCG.

Der er altid undtagelser for reglen.. Men de fleste får først ægløsning, når HCG er under 5.. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Der er altid undtagelser for reglen.. Men de fleste får først ægløsning, når HCG er under 5.. 

aha . det vidste jeg ikke :/

det første gang jeg har fået lavet en abort  

Anmeld Citér

14. marts 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

aha . det vidste jeg ikke :/

det første gang jeg har fået lavet en abort  

Ja jeg vidste det heller ikke.. Fik det af vide, da jeg fik min abort, at jeg nok skulle regne med, at der kunne gå 2-3 måneder, før jeg fik min mens.. Også selvom jeg kun var i uge 8/9 stykker.. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Rockertand

Unicorn1 skriver:

Absolut ikke. Har du mange set mange eksempler på dette?

Anmeld Citér

14. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Ja jeg vidste det heller ikke.. Fik det af vide, da jeg fik min abort, at jeg nok skulle regne med, at der kunne gå 2-3 måneder, før jeg fik min mens.. Også selvom jeg kun var i uge 8/9 stykker.. 

det hårdt . men sådan er livet bare :/

Anmeld Citér

14. marts 2020

Unicorn1

Rockertand skriver:

Absolut ikke. Har du mange set mange eksempler på dette?

Jeg ved bare, hvad overlægen på gynækologisk afdeling på OUH fortalte os, da jeg fik abort.. Tænker at han må vide lidt om det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.