Små mængder alkohol skader fertiliteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.884 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

En halv flaske vin om ugen reducerer chancen for at få et barn betydeligt, viser amerikansk undersøgelse.

Små mængder alkohol skader fertiliteten

Par, der holder af at dele en flaske en gang om ugen, bør overveje at lægge vanen på hylden, hvis de arbejder på at få et barn.

En ny amerikansk undersøgelse viser, at i hvert fald når det gælder par, der er i fertilitetsbehandling, så reducerer indtagelse af selv små mængder alkohol deres chancer for at få et barn via reagensglasmetoden med cirka en fjerdedel.

Godt nok baserer den nye undersøgelse sig på par, der er i behandling for barnløshed, men ifølge professor Svend Lindenberg fra Copenhagen Fertility Center har alkohol også indflydelse på fertiliteten hos par, der forsøger at få et barn ved hjælp af naturmetoden.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

ønskebørn74

Meget tankevækkende!! Tak

Knus, Lene der er i fertilitetsbehandling.

Anmeld

22. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Øhhh - der står så ikke hvor meget det nedsætter fertiliteten hos ikke-udfordrede par - jeg har bestemt ikke indtryk af at en halv flaske vin om ugen gør den store forskel hvis ikke der er andet galt   Den artikel lyder sgu som en skræmmekampagne hvis i spørger mig...

Rosa - som selv drak mere end et par glas om ugen og ihvertfald ikke var udfordret...

Anmeld

22. oktober 2009

oo

det fik vi at vide på klinikken da vi startede derinde og jeg har holdt mig fra alkohol igennem alle mine behandlinger. Søren drikker stort set aldrig og hvis han gør, er det fordi vi har besøg (hvilket sker een gang hver anden måned, ca).

Men jeg kan love for jeg drak igennem i sommers, hvor vi holdt pause - der skulle så heller ikke ret meget til efter et halvt år uden alkohol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.