Lægetid på fredag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2020

fehår

Jeg har en tid til lægen fredag for at få taget min hormonspiral ud på grund af bivirkninger. 

Kan jeg mon stadig få mulighed for det nu med alle nedlukningerne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er op til hver enkelt praksis at bestemme hvordan de vil håndtere deres patienter. De fleste vil, hvis ikke alle vil udskyde ikke akutte konsultationer til senere. Jeg ville aflyse tiden via hjemmeside hvis jeg var dig, og spare din praksis for at skulle kontakte dig.

Anmeld Citér

12. marts 2020

fehår

nanan78 skriver:

Det er op til hver enkelt praksis at bestemme hvordan de vil håndtere deres patienter. De fleste vil, hvis ikke alle vil udskyde ikke akutte konsultationer til senere. Jeg ville aflyse tiden via hjemmeside hvis jeg var dig, og spare din praksis for at skulle kontakte dig.

Tak for svar. Man kan desværre ikke afbestille tider via deres hjemmeside, og jeg tænker, det vil være mere besvær end gavn, hvis jeg ringer til dem. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

nanan78

Det har du nok ret i . Bare bliv væk så.

Anmeld Citér

12. marts 2020

Pasta

Profilbillede for Pasta
nanan78 skriver:

Det har du nok ret i . Bare bliv væk så.

Man skal absolut ikke “bare blive væk så”. Lægetider hænger ikke på træerne, så hvis man ikke aflyser, sidder man på en tid, der potentielt kunne gå til en med større behov for den. 

Det tager omtrent 4 sekunder at sige til en lægesekretær “jeg har en tid på fredag kl x jeg gerne vil aflyse”.

Anmeld Citér

12. marts 2020

AnoMor

Man bliver ikke bare væk fra en lægetid. Du må ringe derop og aflyse. Det er almindelig pli. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

fehår

Jeg ville altså ikke drømme om "bare at blive væk". Men jeg ventede lige, til lægernes telefontid var overstået og ringede i stedet til sekretæren.

Hun bekræftede, at de aflyser alle ikke-akutte tider, og at de ville have kontaktet mig per mail i løbet af dagen.

Anmeld Citér

12. marts 2020

nanan78

Under normale omstændigheder udebliver man ikke. Det her er ikke normale omstændigheder. Vi har i vores ambulatorie ikke kapacitet til at kontakte alle patienterne. De kan ikke komme igennem vores telefoner, der eksploderer. Vi sætter pris på, at de vi ikke har fået fat i bliver væk og sender dem blot en ny tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.