Kan det være rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
8 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2020

Anonym trådstarter

Min kæreste har valgt at flytte ud og har taget vores barn med. Nu forventer han at jeg hver morgen bruger 45 minutter på at køre til hans nye adresse og henter barnet inden han skal på arbejde for så at bruge 45 min~1 time på at køre tilbage til børnehaven (ank. 15~30 efter de åbner) og så har jeg en time før jeg skal på arbejde. Og så det hele om igen om eftermiddagen/aftenen.

Jeg synes det er svært nok at skulle finde overskud til at pakke det hele ned, for jeg har ikke råd til at blive siddende i boligen med min løn, men hvis jeg også skal bruge 3-4 timer hver dag på at køre frem og tilbage ender filmen nok med at knække.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2020

Soonmom

Øhm hvis det er dit bio barn, kan far vel ikke bare tage det, det er vel noget I finder ud af i fællesskab og det giver da slet ikke menning hvis den der ikke har barnet skal hente og bringe det, så var det da bedre at barnet blev i vante omgivelser.

Synes I skal tage en voksen snak om hvordan de kommende uger/måneder skal forløbe rent samarbejdsmæssigt 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Anonym

Min kæreste har valgt at flytte ud og har taget vores barn med. Nu forventer han at jeg hver morgen bruger 45 minutter på at køre til hans nye adresse og henter barnet inden han skal på arbejde for så at bruge 45 min~1 time på at køre tilbage til børnehaven (ank. 15~30 efter de åbner) og så har jeg en time før jeg skal på arbejde. Og så det hele om igen om eftermiddagen/aftenen.

Jeg synes det er svært nok at skulle finde overskud til at pakke det hele ned, for jeg har ikke råd til at blive siddende i boligen med min løn, men hvis jeg også skal bruge 3-4 timer hver dag på at køre frem og tilbage ender filmen nok med at knække.

Nej! Det kan ikke være rigtigt. I skal dele transportomkostningerne. Hvis det ender i familieretshuset, så vil det blive slået fast. Så nej. 

Har han taget barnet med mod din vilje? Eller var i enige? Vær opmærksom på, at man automatisk bliber bopælsforældre hvis man flytter barnets adresse/giver tilladelse at barnets adresse flyttes. Jo mindre i har aftalt delt bopæl. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Øhm hvis det er dit bio barn, kan far vel ikke bare tage det, det er vel noget I finder ud af i fællesskab og det giver da slet ikke menning hvis den der ikke har barnet skal hente og bringe det, så var det da bedre at barnet blev i vante omgivelser.

Synes I skal tage en voksen snak om hvordan de kommende uger/måneder skal forløbe rent samarbejdsmæssigt 

Det er kun en midlertidig løsning indtil h*n skal starte i den nye børnehave. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej! Det kan ikke være rigtigt. I skal dele transportomkostningerne. Hvis det ender i familieretshuset, så vil det blive slået fast. Så nej. 

Har han taget barnet med mod din vilje? Eller var i enige? Vær opmærksom på, at man automatisk bliber bopælsforældre hvis man flytter barnets adresse/giver tilladelse at barnets adresse flyttes. Jo mindre i har aftalt delt bopæl. 

Han har kun midlertidigt barnet boende da vi ikke er enige om bopæl. Ingen af os har endnu flyttet adresse. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Nej det må han slet ikke. Ville få fat i statsforvaltningen pr omgående 

Anmeld Citér

8. marts 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Altså, hvis han vil have barnet, må han da selv stå for det praktiske. 

Du skriver han skal i ny børnehave, er det i nærheden af far? 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Soonmom

Det er kun en midlertidig løsning indtil h*n skal starte i den nye børnehave. 

Men det virker da ikke som en god midlertidig løsning ?

Bh ligger tættere på oprindelige bopæl, så ville løsningen da ligge lige til højrebenet for at få logistikken til at gå op? - Alternativ må far hente og bringe når han har barnet, det andet er da tåbeligt at du skal ligge og køre frem og tilbage 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Sscm

Anonym skriver:

Jeg hæfter mig desværre ved at der er tænkt på hvad d3t betyder for dig og evt far ift transport, tid og udgifter.....

Kunne i måske få et lidt andet perspektiv og sætte barnet først, og tænke på hvad det har af betydning for barnet...barnet er taget med til en ny bopæl, mor og far er gået fra hinanden og har HVER DAG lang transport tid til og fra sin børnehave... jeg tænker den der lider mest her og som burde være første prioritet burde dælme være barnet.... det kan godt være det er hårdt for dig økonomisk og tidsmæssigt/følelsesmæssigt - men så tænk påhvordan det bette menneske må ha det.....  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.