Når en dreng skal være langhåret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.434 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 3, der skal være langhåret. Han har en fin hårpragt og han har stort set altid været rimelig langhåret, men her forleden blev det så klippet af, fordi jeg selv havde klippet lidt for meget i det med mine amatørevner, så det var ikke kønt længere og havde brug for at blive rettet op.

Men han er sødest med langt hår og han er selv glad for at have det langt - mit problem er bare, at det altid når en fase, hvor det kommer ned i hans øjne og der ender jeg med at klippe det...

Hvad har I andre med langhårede drenge gjort, når det når den fase? Med mit eget hår har jeg jo bare gået med hårnåle eller hårspænder, men det kan man jo ikke stikke i en drengs hår... eller hvad? Han er glad for hårspænder.

Hvordan har I andre gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2020

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har en dreng på 3, der skal være langhåret. Han har en fin hårpragt og han har stort set altid været rimelig langhåret, men her forleden blev det så klippet af, fordi jeg selv havde klippet lidt for meget i det med mine amatørevner, så det var ikke kønt længere og havde brug for at blive rettet op.

Men han er sødest med langt hår og han er selv glad for at have det langt - mit problem er bare, at det altid når en fase, hvor det kommer ned i hans øjne og der ender jeg med at klippe det...

Hvad har I andre med langhårede drenge gjort, når det når den fase? Med mit eget hår har jeg jo bare gået med hårnåle eller hårspænder, men det kan man jo ikke stikke i en drengs hår... eller hvad? Han er glad for hårspænder.

Inde på Instagram følger jeg en mor med 6 børn, hvoraf 5 af dem er drenge. De har alle haft langt hår og flere af dem hat stadig. Hun sætter det som regel i en knold for dem, men du kan måske finde noget inspiration. Hun hedder “chloeandbeans” 

Anmeld Citér

5. marts 2020

Babilooo

godt råd - det er ikke nemt at klippe i langt hår. Lad være med at gøre det selv. Betal en frisør og få det lavet pænt. Koster mindre for børn. Men selvfølgelig er det dyrere end at gøre det selv.

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Inde på Instagram følger jeg en mor med 6 børn, hvoraf 5 af dem er drenge. De har alle haft langt hår og flere af dem hat stadig. Hun sætter det som regel i en knold for dem, men du kan måske finde noget inspiration. Hun hedder “chloeandbeans” 

Det tjekkede jeg lige - ja, det var smart. Det var faktisk også det frisøren anbefalede mig, da jeg spurgte, hvad jeg kunne gøre Og det ser ikke så tøset ud som hårspænder

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

godt råd - det er ikke nemt at klippe i langt hår. Lad være med at gøre det selv. Betal en frisør og få det lavet pænt. Koster mindre for børn. Men selvfølgelig er det dyrere end at gøre det selv.

Ja, det fandt jeg ud af. I starten krøllede hans babyhår så meget, at jeg godt kunne klippe løs selv, fordi krøllerne skjulte mine ujævnheder, men med alderen er hans hår blevet glattere og mere kraftigt - så jeg måtte, som jeg også skrev, smidte håndklædet i ringen og bede en professionel om at klippe. Det kostede kun 200 kr. hos en rigtig frisør og så var der både chokolade og kakao til ham og jeg. Egentlig var prisen 330 for et barn, men jeg fik det billigt, fordi han var så lille og bare skulle være korthåret.

Anmeld Citér

5. marts 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ja, det fandt jeg ud af. I starten krøllede hans babyhår så meget, at jeg godt kunne klippe løs selv, fordi krøllerne skjulte mine ujævnheder, men med alderen er hans hår blevet glattere og mere kraftigt - så jeg måtte, som jeg også skrev, smidte håndklædet i ringen og bede en professionel om at klippe. Det kostede kun 200 kr. hos en rigtig frisør og så var der både chokolade og kakao til ham og jeg. Egentlig var prisen 330 for et barn, men jeg fik det billigt, fordi han var så lille og bare skulle være korthåret.

Det er dyrt for en børneklip. De fleste koster max 250 kr. og gerne mindre når han ikke er større

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym

Min søn har langt hår. Det er samme længde foran. Han får elastik i så det bliver en tot. Det er snart så langt at alt kan samles i en hestehale. 
Han er 1 1/2 år. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym

Vi har 3 børn i børnehaven 88 børn i alt og de kan ha elastikker eller hårspænde på og det ser helt fint ud. Og virker godt også

Et af børne har tit vikinge fletning på som den her https://images.app.goo.gl/oJh9Fkuk6wh1d5tj9 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Momlife

Anonym skriver:

Da min søn havde langt hår havde han ofte et hårbånd rundt om hovedet (sådan lidt ninjastil eller sportsudøver) eller gik med kasket, gerne en med lufthuller da der hurtigt kan blive ret varmt og svedigt derunder, især når der er meget hår  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.