Ja. Men din a-kasse kan godt kræve at du søger indenfor dit fag, hvis der reelt er arbejde at få..
jeg ville skifte felt (ny uddannelse) for nogen år siden, og havde 3mdr på dagpenge inden jeg skulle starte, og hvor jeg skulle søge jobs op til 6 uger før uddannelses start.. på trods af at jeg fortalte at jeg var ved at skifte spor og de havde fået diverse indmeldelse papirer fra mit uddannelsessted, så fik jeg at vide at jeg SKULLE søge jobs indenfor mit fag hvis der blev slået nogen op.. heldigvis var jeg så heldig at de arbejdsgivere der faktisk ville have mig ind (firmaer der kontaktede mig, fordi de havde set mig på Jobindex), var mega forstående når jeg sagde at jeg ikke ønskede jobbet og var i et limbo på ca. 1,5 måned, så de undlod at skrive nogen steder at jeg var taget i betragtning, så det ikke påvirkede mine dagpenge at jeg faktisk afslog et par samtaler/jobs
Det kan være lidt rigidt. Og jeg forstår godt at folk ikke bare skal kunne dangdere den på dagpenge og afslå jobs. Men når man har en klar plan for hvad man skal og vil, og i øvrigt aldrig har været ledig før. Så bliver man lidt træt af den uflexible tilgang.
folk har jo deres gode grunde til at vil skifte retning i livet.
Anmeld
Citér