Hej,
Jeg tænkte måske nogen havde et råd. For 2 år og nogle mdr siden var jeg indlagt efter min 3. Fødsel med en meget alvorlig infektion. Var virkelig syg, i sepsis og under hyppig overvågning, tjek og medicinering. Ud over den her alvorlige infektion i kroppen havde jeg uheldigvis også en meget slem øreinfektion der gjorde, at jeg var tæt på døv i perioden.
Det betød desværre, at jeg fik nogle kæmpe chok, hver gang jeg faldt i søvn. Dette fordi jeg ikke hørte, når der kom nogen ind på stuen, eller nogen nærmede sig, hvilket jeg normalt ville vågne af. I stedet vågnede jeg først, når sygeplejerskerne eller lægerne stod lige ved siden af mig og rørte ved mig. Det medførte i praksis jeg vågnede med et KÆMPE sæt hver gang, med hjerte der bankede i panik og nærmest var på vej ud gennem brystkassen.
Det har simpelthen sat sig i mig i en grad, hvor jeg siden ikke har kunne sove med ryggen til en dør og generelt er meget alert i søvn, da jeg er bange for at blive forskrækket. Jeg synes, det er et stort problem. Dels pga jeg ikke sover særlig godt, dels pga man bliver øm i kroppen af at ligge på den samme side hele natten.
Det hjælper ikke at sige til mig selv, at en forskrækkelse ikke er farlig. Lige så snart jeg forsøger at vende ryggen til døren, får jeg en voldsom følelse af angst og ubehag. Det kan også være hvis jeg sover på sofaen, så kan jeg ikke ligge med ryggen ud mod rummet.
Kender i til nogle gode behandlingsformer for den slags traumer, som det jo på en eller anden vis har været? Jeg ved ikke om terapi nødvendigvis vil hjælpe, da det i lige så høj grad føles som om, at noget har sat sig kropsligt..
Anmeld
Citér