En knude i panden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.227 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 4 år. For nogle måneder siden opdagede jeg en bule i hans pande. Da den ikke gik væk, gik det lidt op for mig, at den ikke er fra et slag af. Så til hans 4 års undersøgelse fik vi lægen til at mærke, men både far og keg synes ikke undersøgelsen var tilstrækkelig, da det egentligt ikke virkede som om han fandt det jeg snakkede om, samt han generelt virkede enormt usikker, hver gang det krævede lidt fysiske kræfter at skulle undersøge. Knuden er STENDHÅRD, lidt ud til siden i panden, urokkelig, det føles som om vævet rundt om i den ene side, er ændret lidt og knuden føles også som om den er vokset.. lægen snakkede om det var en fedtknude, men er de så hårde? Han har altid haft synlige lymfeknuder på halsen, hvor lægen snakkede om det var muskelfiber osv. men mine katastrofetanker stikker helt af med mig, nu hvor den er vokset. 

Den er vokset lidt, den er stenhård, føles nærmest som om det er kraniet der har dannet en bule? Og den kN ikke rykkes med.. Nogle der har oplevet lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2020

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 4 år. For nogle måneder siden opdagede jeg en bule i hans pande. Da den ikke gik væk, gik det lidt op for mig, at den ikke er fra et slag af. Så til hans 4 års undersøgelse fik vi lægen til at mærke, men både far og keg synes ikke undersøgelsen var tilstrækkelig, da det egentligt ikke virkede som om han fandt det jeg snakkede om, samt han generelt virkede enormt usikker, hver gang det krævede lidt fysiske kræfter at skulle undersøge. Knuden er STENDHÅRD, lidt ud til siden i panden, urokkelig, det føles som om vævet rundt om i den ene side, er ændret lidt og knuden føles også som om den er vokset.. lægen snakkede om det var en fedtknude, men er de så hårde? Han har altid haft synlige lymfeknuder på halsen, hvor lægen snakkede om det var muskelfiber osv. men mine katastrofetanker stikker helt af med mig, nu hvor den er vokset. 

Den er vokset lidt, den er stenhård, føles nærmest som om det er kraniet der har dannet en bule? Og den kN ikke rykkes med.. Nogle der har oplevet lignende? 

Da vores søn blev født havde han også en lille hård bule i baghovedet, vi snakkede med jordemoderen om det og hun sagde det bare var en lille ujævnhed i hans Kranium og det ville udligne sig når han voksede, nu er han seks år, og bulen er væk for længst ��

Anmeld Citér

25. februar 2020

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Da vores søn blev født havde han også en lille hård bule i baghovedet, vi snakkede med jordemoderen om det og hun sagde det bare var en lille ujævnhed i hans Kranium og det ville udligne sig når han voksede, nu er han seks år, og bulen er væk for længst ��

Min søns er opstået inden for de sidste 4 måneder, og han er 4 år .. Det er alligevel en ret stor ujævnhed. Man kan ikke se den, men man kan nemt mærke den.. 

Anmeld Citér

25. februar 2020

Bentemor

Fedtknuder kan godt være meget hårde, har selv haft et par stykker og kan være meget længe om at gå væk.. 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Sscm

Anonym skriver:

Kære du.

Jeg havde i en længere periode været opmærksom på en bule i min søns hovedbund(over øret), jeg klipper/trimmer ham selv og over en længere periode kunne jeg se og mærke at at den var vokset.

Den var sten hård, og kunne ikke "rykkes med" og jeg valgte at kontakte lægen for en sikkerhedsskyld (både far og onkler har fedtknuder i hovedbunden så jeg havde mine anelser om at det var det).

Vi blev sendt videre til undersøgelse og ct scanning, fordi han har en historik med frotallapper der er vokset hurtigt sammen.

Efter en ct og efterfølgede mr scanning, fandt vi ud af at det ikke var noget farligt, men en fedtknude/cyste. Han har i dec gennemgået en operation fordi fedtknuden sad på indersiden af kraniet, og den med tiden kunne komme til at ramme højre hjernehalvdel..... og vi i samråd med lægerne vurderede at det var bedst at fjerne den og fjerne den nu grundet hans alder og helingsprocessen. Operationen var hurtigt overstået, han nød fridage med sin far og har ingen gener men et sejt ar som er større end dem hans far har  og som er helet utroligt pænt.

Jeg forstår godt dine bekymringer og katastrofe tanker - jeg havde dem selv. Fedtknuder er ikke farlige, og jeg tænker det er rigtigt at i pt ikke får gjort noget.  Men jeg vil, som jeg selv gjorde, se tiden lidt an og være obs på om og hvor meget den vokser.... og hvis den forsat vokser ville jeg igen kontakte lægen og bede om at få det tjekket for en sikkerhedsskyld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.